151-0313/01 – Aplikace logistických metod v marketingu (ALMM)
Garantující katedra | Katedra matematických metod v ekonomice | Kredity | 3 |
Garant předmětu | Ing. Mgr. Petr Kozel, Ph.D. | Garant verze předmětu | Ing. Mgr. Petr Kozel, Ph.D. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinně volitelný |
Ročník | 2 | Semestr | zimní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2004/2005 | Rok zrušení | 2015/2016 |
Určeno pro fakulty | EKF | Určeno pro typy studia | navazující magisterské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
Po úspěšném a aktivním prostudování předmětu Aplikace logistických metod v marketingu budete umět:
• analyzovat a řešit vybrané případové studie;
• postupovat při analýzách zásobovacích systémů;
• využívat metody předvídání potřeb logistických výkonů v marketingu;
• disponovat základními a specifickými znalostmi k problematice logistických procesů;
• řešit úlohy z oblasti řízení zásob;
získáte:
• nový pohled na možnosti uplatnění vybraných kvantitativních a kvalitativních metod v marketingové logistice;
• přehled o možném využití kvantitativního aparátu;
• představu o přístupu k řešení vybraných logistických úloh;
• přehled o marketingově orientovaném logistickém informačním systému;
budete schopni:
• rozumět významu logistiky pro marketing;
• samostatně řešit jednoduché i složitější úlohy spojené s logistikou;
Vyučovací metody
Přednášky
Cvičení (v učebně)
Projekt
Ostatní aktivity
Anotace
Předmět uvádí možnosti aplikací metod logistického inženýrství v marketingu, a to v různých oblastech řízení nákupu, distribuce, retailingu a dopravy u obchodních i výrobních organizací.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Další studijní materiály
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
Povinnosti jsou kontrolovány až na konci semestru.
E-learning
On-line kurz v prostředí MOODLe.
Další požadavky na studenta
Nejsou vyžadovány.Nejsou vyžadovány.
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
Osnova předmětu
1. Význam logistiky pro marketing.
- pojetí marketingu a logistiky
- vztahy logistiky a marketingu
- vymezení obsahu marketingové logistiky a její řízení
- význam aplikací logistických metod v marketingu
- marketingová logistika jako rozhraní mezi trhem a podnikem
2. Logistické systémy v jednotlivých oblastech nákupu, distribuce, retailingu a dopravy.
- nákupní logistika u výrobních a obchodních organizací
- distribuční logistika u výrobních a velkoobchodních organizací
- logistické systémy retailingových organizací a v maloobchodním podnikání
- dopravní logistické systémy
3. Metody předvídání potřeb logistických výkonů v marketingu.
- prognostické metody v logistice
- význam prognózování v logistice
- základní pojmy z prognostiky
- metody a druhy prognóz
- metody benchmarkingu a mezipodnikových srovnávání
- aplikace statistických metod v logistice a marketingu
4. Metody řízení a plánování logistických funkcí v oblasti nákupu, distribuce, retailingu a dopravy.
- metody kapacitního a lhůtového plánování
- tlačné a tažné systémy (PUSH a PULL systémy)
- systémy řízení a plánování MRP I (Material Requirement Planning) a MRP II (Manufacturing Resources Planning)
- systémy DRP I (Distribution Requirement Planning ) a DRP II (Distribution Resources Planning)
- Just-in-time, Quick-Response, Direct Product Profitability a další systémy
5. Marketingově orientovaný logistický informační systém.
- struktura a funkce LIS (Logistics Information System)
- význam informací v logistických systémech
- vytváření informačních logistických systémů
- přenos informací v logistických systémech
- úloha a funkce informačních toků v logistických systémech
- telematika v logistických systémech
- možnosti využití expertních systémů v logistice
6. Kvantitativní a heuristické metody v marketingové logistice.
- aplikace optimalizačních úloh v marketingové logistice (matematické programování, Lagrangeovy multiplikátory
a d.)
- aplikace SWOT analýzy, BOX analýzy a dalších klasifikačních metod
7. Projektování integrovaných logistických systémů v marketingově řízených organizacích.
- změny v pojetí logistiky vyvolané změnami ekonomického prostředí
- vnitřní a vnější integrace logistického systému
- integrované logistické řetězce
- východiska projektování logistického managementu
- projektování logistických systémů
- problémy spojené s dlouhodobým řízením a plánováním vývoje logistických systémů
- cíle, metody a strategie projektování logistických systémů
- metody navrhování a realizace integrovaných logistických systémů (studie proveditelnosti, atd.)
Podmínky absolvování předmětu
Podmínky absolvování jsou definovány pouze pro konkrétní verzi předmětu a formu studia
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky