152-0084/01 – Strategie a rozvoj podniku B ()
Garantující katedra | Katedra podnikohospodářská | Kredity | 4 |
Garant předmětu | prof. Ing. Miroslav Hučka, CSc. | Garant verze předmětu | prof. Ing. Miroslav Hučka, CSc. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinný |
Ročník | 4 | Semestr | letní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2006/2007 | Rok zrušení | 2006/2007 |
Určeno pro fakulty | EKF | Určeno pro typy studia | magisterské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
Vyučovací metody
Anotace
Cílem předmětu je prohloubit základní znalosti o podnikové ekonomice
vztahující se ke strategickému řízení a investičnímu rozvoji podniku. Těžiště
předmětu je v přenosu poznatků využitelných pro profese projektantů a
konzultantů rozvojových projektů podniků soukromého i veřejného sektoru.
Cvičení umožňují studentům ověřit získané poznatky na případových studiích.
Povinná literatura:
1. Collins,D.J., Montgomery,C.A.: Corporate Strategy. Chicago: Irwin 1997
2. Dedouchová,M.: Strategie podniku. Praha: C.H.Beck 2001
3. Fotr, J.: Podnikatelský plán a investiční rozhodování. Praha:
Management Press 1999
4. Jirásek,J.A.: Strategie. Umění podnikatelských vítězství. Praha:
Professional Publishing 2002
5. Johnson,G., Scholes,K.: Cesty k úspěšnému podniku. Praha: Computer
Press 2000
6. Keřkovský,M., Vykypěl,O.: Strategické řízení. Teorie pro praxi. Praha:
C.H.Beck 2002
7. Montanari,J.R., Morgan,C.P., Bracker,J.S.: Strategic Management.
Chicago: The Dryden Press 1990
8. Sedláčková,H.: Strategická analýza. Praha: C.H.Beck 2000
9. Slávik, Š.: Strategické riadenie podniku. Bratislava: Sprint 1999
10.Slávik,Š. a kol.: Strategický manažment. Prípadové štúdie. Bratislava:
Ekonóm 2001
11. Souček,Z.: Úspěšné zavádění strategického řízení firmy. Praha:
Professional Publishing 2003.
Doporučená literatura:
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
E-learning
Další požadavky na studenta
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
14.Implementace strategie – administrativa, kontrola, odměňování,
vůdcovství, kultura, moc a konflikt
15.Systém strategického řízení
16.Příprava a realizace projektů
17.Technicko-ekonomická studie projektu
18.Finanční analýza projektů
19.Hodnocení projektů
20.Rizika projektů a investiční program
21.Strategie podniku v evropském kontextu
22.Superkonkurence a strategie zítřka
23.Globální kapitalismus a moc korporací
24.Mimořádné téma
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky
Předmět neobsahuje žádné hodnocení.