152-0306/02 – Strategie podniku (SP)
Garantující katedra | Katedra podnikohospodářská | Kredity | 4 |
Garant předmětu | doc. Ing. Jindra Peterková, Ph.D. | Garant verze předmětu | doc. Ing. Jindra Peterková, Ph.D. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinný |
Ročník | 1 | Semestr | zimní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2010/2011 | Rok zrušení | 2012/2013 |
Určeno pro fakulty | EKF | Určeno pro typy studia | navazující magisterské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
1. Vědět o nových poznatcích ze strategického řízení a investičního rozvoje podniku.
2. Rozumět významu strategie podniku, neboť základem podnikatelského úspěchu je strategie odlišná, jedinečná a obtížně napodobitelná.
3. Určit stěžejní faktory podnikatelského úspěchů korporací vyplývající z analýzy externího a interního prostředí, z analýzy výrobkového portfolia a následně zvolit vhodnou podnikovou strategii. Analyzovat hodnocení projektu pomocí finanční analýzy a analýzy rizik.
4. Hodnotit strategii podniku a investiční projekty pomocí případových studií a příběhů u vybraných tuzemských i zahraničních podniků.
Vyučovací metody
Anotace
Cílem předmětu je prohloubení základních znalostí o podnikové ekonomice vztahující se ke strategickému řízení a investičnímu rozvoji podniku. Získané dovednosti ze strategie podniku studenti využijí v podnikové praxi a to ve všech oblastech manažerské práce či ve funkcích členů správních orgánů společnosti. Předmět je podpořen prostředky e-learningové výuky.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
Ústní prezentace případových studií
E-learning
Kurz: 152 306 Strategie podniku viz http://moodle.vsb.cz/vyuka/course
Další požadavky na studenta
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
Úvod do strategického řízení. Vize, poslání a cíle podniku
2. Analýza externího a interního prostředí. Syntéza výsledků
3. Podnikatelské strategie. Podnikatelské strategie ve vybraných situacích
4. Řízení a hodnocení podnikového portfolia
5. Podnikové a funkční strategie
6. Systém strategického řízení
7. Podnikové strategie vycházející z metody BSC
8. Příprava a realizace projektu
9. Hodnocení projektů
10. Rizika projektů a investiční program
11. Strategie podniku v mezinárodním kontextu
12. Superkonkurence a strategie zítřka
13. Ekonomická síla a moc korporací
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky
Předmět neobsahuje žádné hodnocení.