152-0316/01 – Poradenství pro manažery a podnikatele A (PMP A)
Garantující katedra | Katedra podnikové ekonomiky a práva | Kredity | 4 |
Garant předmětu | Ing. Blanka Poczatková, Ph.D.,MBA,LL.M. | Garant verze předmětu | Ing. Blanka Poczatková, Ph.D.,MBA,LL.M. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinně volitelný |
Ročník | 5 | Semestr | zimní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2004/2005 | Rok zrušení | 2012/2013 |
Určeno pro fakulty | EKF | Určeno pro typy studia | bakalářské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
1. Vědět základní teoretické a legislativní poznatky o poradenství.
2. Rozumět podstatě, rolím a funkcím poradce.
3. Určit hlavní a dílčí cíle poradenské firmy.
4. Hodnotit poznaný stav praxe, ocenit hlavní faktory změny současného stavu a
poznání poradenské činnosti.
5. Uchopit a pochopit podstatu práce poradce.
6. Obeznámit s teorií a praxí poradenství, aplikovat teoretické poznatky do
praktických doporučení fiktivní poradenské firmy (semestrální práce).
Vyučovací metody
Přednášky
Cvičení (v učebně)
Projekt
Anotace
Předmět je zaměřen na seznámení se základy profesionálního poradenství pro podnikatele a managery. Předmět doplňuje mozaiku předmětů nově koncipovaného oboru Ekonomika podniku, přičemž se soustřeďuje na obsah i management poradenské služby. Předmět podává základní informace k profesi interního nebo externího poradce v podnikání a řízení podniků. Předmět je postaven na týmovou práci ve virtuální (fiktivní) poradenské firmě. Předmět je vhodný rovněž pro obory a specializace související s poradenskými službami, podnikáním a managementem.
Povinná literatura:
Kubr, M. a kol.: Poradenství pro podnikatele a managery. Praha: CAPA, 1991
Kubr, M.: Jak si vybrat poradce. Praha: Management Press, 1994
Mikoláš,Z., Poczatková,B.: Základy práce poradce v podnikání. Háj ve Slezsku:MAJ, 2000
Písemné opory přednášejících a cvičících (vč. seznamu aktuálních pramenů)
Doporučená literatura:
- Prokopenko, J. – Kubr, M.: Management Development: A trainer’s Guide. 3rd edit.
International Labour Office. Geneva – ILO, 1996.
- Fudalinski, J. – Markiewicz, P.: Intangible Assets as a part of the competitive
Potential of an Organization. 1st edit. Repronis, Ostrava, 2003.
- Mikoláš, Z.: Entrepreneurship, Theses and Questions at the Beginning of the Third
Millennium. 1st edit. Victoria, Krakow, 2002.
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
E-learning
Další požadavky na studenta
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
1. Pojetí poradenství pro podnikatele a managery jako profese
2. Typologie poradenství
3. Poradenství v podnikání – kultura a etika
4. Základní techniky práce poradce – komunikace a přístupy ke klientovi
5. Verbální komunikace s klientem
6. Neverbální komunikace s klientem
7. Základní otázky organizace práce poradce
8. Výklad ke zvládnutí pěti základních fází poradenského procesu – část 1
9. Výklad ke zvládnutí pěti základních fází poradenského procesu – část 2
10. Specifika ve vybraných segmentech podnikání a řízení podniku
11. Základy řízení a ekonomika poradenské firmy – část 1 (poradenství jako
obchodní a procesní činnost)
12. Řízení a ekonomika poradenské firmy – část 2 (poradenské projekty,
stanovení honorářů)
13. Mezinárodní souvislosti a kulturní faktory poradenství v podnikání
14. Profesní růst poradce v podnikání
15. Soudobé poznatky z poradenské praxe
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky
Předmět neobsahuje žádné hodnocení.