152-0328/01 – Podnikatelské přístupy a metody (PPM)

Garantující katedraKatedra podnikohospodářskáKredity3
Garant předmětuIng. Hana Štverková, Ph.D.,MBA,LL.M.Garant verze předmětuIng. Hana Štverková, Ph.D.,MBA,LL.M.
Úroveň studiapregraduální nebo graduálníPovinnostpovinně volitelný
Ročník1Semestrletní
Jazyk výukyčeština
Rok zavedení2010/2011Rok zrušení2015/2016
Určeno pro fakultyEKFUrčeno pro typy studianavazující magisterské
Výuku zajišťuje
Os. čís.JménoCvičícíPřednášející
POC20 Ing. Blanka Poczatková, Ph.D.,MBA,LL.M.
STV02 Ing. Hana Štverková, Ph.D.,MBA,LL.M.
Rozsah výuky pro formy studia
Forma studiaZp.zak.Rozsah
prezenční Zápočet 2+1

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

Cílem předmětu je rozšíření poznatků o podnikavosti a podnikatelské metodice. Studenti budou schopni uplatnit základní podnikatelské metody a techniky v praxi.

Vyučovací metody

Přednášky
Cvičení (v učebně)
Projekt

Anotace

Předmět vychází ze znalostí získaných z široké palety ekonomických předmětů a rozvíjí dosažené poznatky o oblast základních podnikatelských dovedností v teoretické a praktické rovině. Přednášky jsou zaměřeny na rozšíření poznatků o podnikavosti a podnikatelské metodice. Výuka směřuje ke zvládnutí základních podnikatelských metod a technik v praxi.

Povinná literatura:

COLLINS, James C. a Morten T. HANSEN. Firmy, které se rozhodly být skvělé. Přeložil Martin ŠIKÝŘ. Praha: Grada Publishing, 2021. ISBN 978-80-271-3026-9. HRONÍK, František. Čtyři směry business myšlení. V Brně: MotivP, 2020. ISBN 978-80-87981-31-3. CHATAWAY, Richard. The behaviour business: how to apply behavioural science for business success. Petersfield: Harriman House, 2020. ISBN 978-0-85719-734-4.

Doporučená literatura:

MUMFORD, Michael D. a Erin Michelle TODD, ed. Creativity and innovation in organizations. New York: Routledge, Taylor & Francis Group, 2020. SIOP organizational frontiers series. ISBN 978-1-138-72310-8. ŠPAČEK, Miroslav a Karel ČERVENÝ. Kreativní metody v inovacích. Praha: Oeconomica, nakladatelství VŠE, 2020. ISBN 978-80-245-2322-4. VEBER, Jaromír. Management: základy, moderní manažerské přístupy, výkonnost a prosperita. 2. aktualizované vydání. Praha: Management Press, 2017. ISBN 978-80-7261-274-1.

Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta

E-learning

Další požadavky na studenta

Znalost látky podnikové ekonomiky. Vypracování eseje. Aktivní účast na seminářích.

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.

Osnova předmětu

Osnova 1. Osobnost podnikatele 2. Podnikavost 3. Podnikatel a jeho role 4. Podnikatelské kompetence 5. Podnikatelské příležitosti 6. Vůdcovství a leadership 7. Networking 8. Kreativita a inovace 9. Podnikatelská firemní kultura 10. Kvalitativní metody 11. Kvantitativní metody

Podmínky absolvování předmětu

Prezenční forma (platnost od: 2010/2011 letní semestr, platnost do: 2011/2012 zimní semestr)
Název úlohyTyp úlohyMax. počet bodů
(akt. za podúlohy)
Min. počet bodůMax. počet pokusů
Zápočet Zápočet 85 (85) 40 3
        zápočet Jiný typ úlohy 85  40 3
Rozsah povinné účasti:

Zobrazit historii

Podmínky absolvování předmětu a účast na cvičeních v rámci ISP:

Zobrazit historii

Výskyt ve studijních plánech

Akademický rokProgramObor/spec.Spec.ZaměřeníFormaJazyk výuky Konz. stř.RočníkZLTyp povinnosti
2012/2013 (N6208) Ekonomika a management (6208T020) Ekonomika podniku (00) Ekonomika podniku P čeština Ostrava 1 povinně volitelný stu. plán
2011/2012 (N6208) Ekonomika a management (6208T020) Ekonomika podniku (00) Ekonomika podniku P čeština Ostrava 1 povinně volitelný stu. plán
2010/2011 (N6208) Ekonomika a management (6208T020) Ekonomika podniku (00) Ekonomika podniku P čeština Ostrava 1 povinně volitelný stu. plán

Výskyt ve speciálních blocích

Název blokuAkademický rokForma studiaJazyk výuky RočníkZLTyp blokuVlastník bloku

Hodnocení Výuky



2012/2013 letní