152-0338/02 – Řízení inovací v podniku (RIP)
Garantující katedra | Katedra podnikohospodářská | Kredity | 5 |
Garant předmětu | Ing. Pavlína Křibíková, Ph.D.,MBA,LL.M. | Garant verze předmětu | Ing. Pavlína Křibíková, Ph.D.,MBA,LL.M. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinně volitelný typu B |
Ročník | 2 | Semestr | zimní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2019/2020 | Rok zrušení | |
Určeno pro fakulty | EKF | Určeno pro typy studia | navazující magisterské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
1. Seznámit s klíčovými otázkami při řízení inovací.
2. Osvojit si znalosti o inovacích a dovednosti potřebné pro řízení inovací na operativní a strategické úrovni.
3. Aplikovat a modifikovat funkční model řízení inovací formou případové studie v praxi.
4. Analyzovat a klasifikovat postupové kroky při řízení inovačního procesu v případové studii.
5. Sestavit průběh realizovaného inovačního procesu včetně jeho formalizace.
6. Vyhodnotit a interpretovat vytvořený proces.
7. Dosáhnout zvýšení řídících schopnosti studentů při realizování inovací v podniku.
Vyučovací metody
Přednášky
Cvičení (v učebně)
Projekt
Anotace
Cílem předmětu je prohloubení dosavadních poznatků o inovacích a inovačním procesu jako jednoho z klíčových podnikových procesů. Pozornost je věnována klíčovým otázkám, kterým se věnují podnikoví manažeři při řízení inovací na operativní a strategické úrovni. Teoretická východiska prezentovaných odborných témat jsou doplněna konkrétními ukázkami inovací výrobků a inovačních procesů z firemní praxe.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
- Prezentace zadaných úkolů.
- Zápočtový test.
E-learning
Kurz: 152-0338 Řízení inovací v podniku
Další požadavky na studenta
- seminární práce
- zápočtový test
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
1. Klíčové otázky při řízení inovací
2. Inovace jako řídící proces
3. Základní přístupy k tvorbě inovační strategie
4. Význam národního a konkurenčního prostředí podniku pro inovační strategii
5. Kreativita, inovace, motivace
6. Efektivní integrace procesů a učení
7. Získávání poznatků z trhu
8. Vybrané metody pro řízení inovací
9. Řízení interních procesů
10. Učení prostřednictvím podnikání podniku
11. Ekonomické aspekty spojené s inovacemi
12. Ochrana duševního a průmyslového vlastnictví
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky