152-0346/02 – Manažerská simulační hra (MSH)

Garantující katedraKatedra podnikohospodářskáKredity
Garant předmětuIng. Josef Kašík, Ph.D.Garant verze předmětuFiktivní Uživatel
Úroveň studiapregraduální nebo graduální
Jazyk výukyčeština
Rok zavedení2005/2006Rok zrušení2005/2006
Určeno pro fakultyUrčeno pro typy studia

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

1. Vědět jak prostřednictvím interaktivní podnikatelské simulace řešit nastíněné problémy z oblasti řízení podniku. 2. Rozumět strategii hry v jednotlivých simulacích JA TITAN, VENSIM. 3. Určit odpovídající výši ceny, výroby, výdajů na marketing, kapitálových investic a výdajů na výzkum a vývoj tak, aby bylo dosaženo firemní rovnováhy. 4. Hodnotit dopady realizovaných rozhodnutí managementem studentských firem. 5. Procvičit dovednost práce a rozhodování v rámci týmu.

Vyučovací metody

Přednášky
Cvičení (v učebně)
Projekt

Anotace

Předmět je postaven na týmové práci, přičemž každý tým představuje management firmy. Úkolem studentů je na základě realizovaných rozhodnutí dosáhnout firemní rovnováhy v simulacích a předstihnout konkurenci ve výši zisku, prodeje a velikosti podílu na trhu. Teoretický východiska prezentovaných odborných témat jsou konfrontována s praktickými zkušenostmi manažerů ve vybraných podnicích prostřednictvím videorozhovorů.

Povinná literatura:

ADÁMEK, Pavel a Lucie MEIXNEROVÁ. Business modelování: jak na business modely v digitálním prostředí. Praha: Grada Publishing, 2022. 267 s. ISBN 978-80-271-3356-7. PEREGRIN, Jaroslav. Člověk v zrcadle teorie her: jak nám matematika a filozofie pomáhají zjišťovat, co jsme zač. Praha: Dokořán, 2021. 117 s. ISBN 978-80-7675-012-8. TADELIS, Steve. Game theory: an introduction. Princeton: Princeton University Press, c2018. 396 p. ISBN 978-0-691-12908-2.

Doporučená literatura:

BINMORE, K. G. Teorie her: --a jak může změnit váš život. Přeložil Ondrej MAJER. Praha: Dokořán, 2018. Aliter, sv. 59. 230 s. ISBN 978-80-7363-549-7. MÜHLFEIT, Jan a Pavel PUMPRLA. Budování úspěšných týmů. Praha: Management Press, 2022. 191 s. ISBN 978-80-7261-597-1. POSTLER, Milan a Vladimír BÁRTA. Retail marketing: (přepracované vydání). Praha: Press21, 2020. 150 s. ISBN 978-80-907529-1-7.

Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta

E-learning

Další požadavky na studenta

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.

Osnova předmětu

Podmínky absolvování předmětu

Podmínky absolvování jsou definovány pouze pro konkrétní verzi předmětu a formu studia

Výskyt ve studijních plánech

Akademický rokProgramObor/spec.Spec.ZaměřeníFormaJazyk výuky Konz. stř.RočníkZLTyp povinnosti
2005/2006 (N6208) Ekonomika a management (6208T020) Ekonomika podniku (00) Ekonomika podniku P čeština Ostrava 1 povinný stu. plán

Výskyt ve speciálních blocích

Název blokuAkademický rokForma studiaJazyk výuky RočníkZLTyp blokuVlastník bloku

Hodnocení Výuky

Předmět neobsahuje žádné hodnocení.