152-0347/01 – Inovační a procesní management (IPM)
Garantující katedra | Katedra podnikohospodářská | Kredity | 5 |
Garant předmětu | doc. Ing. Jindra Peterková, Ph.D. | Garant verze předmětu | doc. Ing. Jindra Peterková, Ph.D. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinný |
Ročník | 2 | Semestr | zimní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2005/2006 | Rok zrušení | 2019/2020 |
Určeno pro fakulty | EKF | Určeno pro typy studia | navazující magisterské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
1.Seznámit posluchače s principy managementu inovací tak, aby získali základní dovednosti ve formulaci dané inovace
2.Osvojit si filosofii aktivního přístup k inovacím.
3.Aplikovat a modifikovat funkční model řízení inovací formou případové studie v praxi
4.Analyzovat a klasifikovat aplikované procesy případové studie
5.Sestavit a obhájit realizovaný proces.
6.Vyhodnotit a interpretovat hodnotu inovace
7. prohloubit znalosti studentů získané v předmětech Management I., Marketing a dalších oborových předmětech. Zvýšit analytické schopnosti studentů pro řešení praktických inovačních problémů a inovačních procesů.
Vyučovací metody
Přednášky
Cvičení (v učebně)
Projekt
Anotace
Cílem předmětu je umožnit studentům komplexně využít poznatky získané v průběhu studia k řešení a návrhům zlepšení postupů praxe na základě propojení teoretických poznatků získaných studiem. Předmět představuje završující článek v rámci předmětů studovaných na oboru Ekonomika podniku.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Bureš, V.: Znalostní management a proces jeho zavádění, Grada Publishing, 2007.
ISBN 978-80-247-1978-8.
Čmejrková, S., Daneš, F., Světlá, J.: Jak napsat odborný text. Leda, Praha 1999.
ISBN 80-85927-69-1.
Drucker, P.: Inovace a podnikavost (praxe a principy). Management Press, 2003.
ISBN 80-85603-29-2.
Drucker, P.: Výzva pro 21. století. Management Press, 2000.
ISBN 807261021X.
Grublová, E. a kol.: Podniková ekonomika. Repronis, Ostrava 2007.
ISBN 80-86122-75-1.
Hamer Handy, Ch., Senge, P.: Nový obraz budoucnosti. Management Press, 2000.
ISBN 978-80-7261-159-1.
Kiernan, M. J.: Inovuj nebo nepřežiješ. Management Press, 1998.
ISBN 80-85943-56-5
Konečný, M., Skokan, K., Zamarský, V.: Inovační centra. VŠB-TU, Ostrava 2001.
ISBN 80-7078-873-9
Němec, V.: Řízení a ekonomika firmy. Grada, 1998. ISBN 80-1769-613-7.
Pitra, Z.: Management inovačních aktivit. Profesional Publishing, 2006.
ISBN 808694610X.
Synek, M., Sedláčková, H., Svobodová, I.: Jak psát diplomové práce a jiné písemné práce
Vlček, R.: Hodnota pro zákazníka. Management Press, 2002.
ISBN 80-7261-068-6.
Vlček R.: Management hodnotových aktivi. Management press, 2008.
ISBN 978-80-7261-164-5.
Vodáček, L., Rosický, A.: Informační management, pojetí, poslání a aplikace. Management Press.
ISBN 8085943352.
Vosoba, P. a kol.: Firemní inteligence, Zdroje a efekty ve firmě. Ekopress 2001.
ISBN 80-86119-42-4
Časopisy: Moderní řízení
Inovační podnikání, Transfer technologií
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
V rámci cvičení formou diskusí a panelů průběžné prověřování znalostí studentů. Zpracování projektu (týmová práce).
E-learning
není
Další požadavky na studenta
samostatná práce, závěrečný test
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
1) Úvod do inovačního managementu - základní pojmy
2) Základy teorie inovací
3) Kreativita a inovační management
4) Inovace jako řídicí proces
5) Marketing inovací
6) Zdroje financování a efektivnost inovací
7) Budování inovativní organizace
8) Ochrana duševního a průmyslového vlastnictví
9) projektování inovačního podnikání
10) Podpora výzkumu a vývoje v ČR
11) Znalostní management
12) Modulární pojetí inovačních řešení, vznik nových trhů pro inovace, strategické partnerství a komercionalizace
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky