152-0352/05 – Poradenství pro manažery a podnikatele B (PMP-B-P)
Garantující katedra | Katedra podnikohospodářská | Kredity | 4 |
Garant předmětu | doc. Dr. Ing. Pavel Blecharz | Garant verze předmětu | doc. Dr. Ing. Pavel Blecharz |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | | |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2017/2018 | Rok zrušení | 2021/2022 |
Určeno pro fakulty | EKF | Určeno pro typy studia | navazující magisterské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
Studenti získají znalosti o profesionálním poradenství pro manažery ve firmách i pro podnikatele, kteří působí současně na manažerských funkcích. Studenti budou schopni zhodnotit své poradenské schopnosti, založit a uvést na trh svou poradenskou firmu. Budou umět svůj produkt propagovat a prodávat. Zvládnou rovněž ekonomické řízení poradenské firmy a naučí se základní dovednosti vlastní práce poradce.
Vyučovací metody
Přednášky
Cvičení (v učebně)
Projekt
Anotace
Předmět je zaměřen na podporu podnikání prostřednictvím profesionálního poradenství pro podnikatele a manažery. Předmět doplňuje předmět Poradenství pro podnikatele a manažery A, přičemž se soustřeďuje na speciální otázky managementu a ekonomiky poradenské firmy. Předmět je pojat jako průvodce profesí interního nebo externího poradenství v podnikání a řízení podniků. Předmět je postaven na týmové práci ve virtuální (fiktivní) poradenské firmě.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
LMS: Sylaby předmětu.
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
E-learning
Další požadavky na studenta
Vytvoření projektu fiktivní poradenské firmy.
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
1. Začínáme s poradenstvím – základní pojmy, ohodnocení vlastní způsobilosti.
2. Jaký typ poradenství dělat, založení poradenské firmy.
3. Marketing služeb – marketingový plán, průzkum trhu, marketingové cíle, segmentace trhu.
4. 4P, produkt, zhmotnění produktu.
5. 4P – podpora, reklama a distribuce, časový plán.
6. Prodej služeb – obchodní schůzky, specifická komunikace s klientem, povaha klienta, vytvoření nabídky, ceny služeb.
7. Ekonomika poradenské firmy – náklady, struktura nákladů, příjmy, struktura příjmů, finanční cíle.
8. Tvorba cen, benchmarking, kalkulace cen na bázi nákladů.
9. Management kvality v poradenské firmě – poradenství a služby, poradenství pro podniky, řízení kvality poradenských služeb.
10. Vybrané problémy řízení a ekonomiky poradenské firmy, příklady z praxe.
11. Soudobé poznatky z poradenské praxe – situace na poradenském trhu v ČR a ve světě, inovace poradenských služeb.
12. Praktické poradenství v managementu kvality – ISO, vybrané prvky managementu kvality v poradenství, marketing, ceny, inovace.
Podmínky absolvování předmětu
Podmínky absolvování jsou definovány pouze pro konkrétní verzi předmětu a formu studia
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky