152-0353/02 – Strategie a rozvoj podniku A (SRP_A)
Garantující katedra | Katedra podnikohospodářská | Kredity | 3 |
Garant předmětu | prof. Ing. Miroslav Hučka, CSc. | Garant verze předmětu | prof. Ing. Miroslav Hučka, CSc. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinný |
Ročník | 1 | Semestr | zimní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2006/2007 | Rok zrušení | 2012/2013 |
Určeno pro fakulty | EKF | Určeno pro typy studia | navazující magisterské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
Chápat systémové pojetí strategie a rozvoje podniku, přistupovat k aktuálním problémům tvůrčím způsobem, adaptovat obecná teoretická doporučení do specifických podmínek strategie a rozvoje podniku, zvládat základní metody a techniky strategické analýzy a formulace strategie a aplikovat je v praxi.
Vyučovací metody
Anotace
Cílem předmětu je prohloubit základní znalosti o podnikové ekonomice vztahující se ke strategickému řízení a investičnímu rozvoji podniku. Těžiště předmětu je v přenosu poznatků využitelných pro profese projektantů a konzultantů rozvojových projektů podniků soukromého i veřejného sektoru.
Povinná literatura:
1. Dedouchová,M.: Strategie podniku. Praha: C.H.Beck 2001
2. Fotr, J.: Podnikatelský plán a investiční rozhodování. Praha: Management Press 1999
3. Jirásek,J.A.: Strategie. Umění podnikatelských vítězství. Praha: Professional Publishing 2002
4. Keřkovský,M., Vykypěl,O.: Strategické řízení. Teorie pro praxi. Praha: C.H.Beck 2002
5. Sedláčková,H.: Strategická analýza. Praha: C.H.Beck 2000
6. Slávik, Š.: Strategické riadenie podniku. Bratislava: Sprint 1999
7. Slávik,Š. a kol.: Strategický manažment. Prípadové štúdie. Bratislava: Ekonóm 2001
Doporučená literatura:
1. Johnson,G., Scholes,K.: Cesty k úspěšnému podniku. Praha: Computer Press 2000
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
E-learning
Další požadavky na studenta
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
1. Úvod do strategického řízení
2. Vize, poslání a cíle podniku
3. Analýza externího prostředí podniku
4. Analýza interního prostředí podniku
5. Syntéza výsledků strategické analýzy
6. Podnikatelské strategie
7. Podnikatelské strategie ve vybraných situacích
8. Strategie na podnikové úrovni
9. Řízení a hodnocení podnikového portfolia
10.Hodnocení a výběr strategie
11.Funkční strategie
12.Implementace strategie – komunikace a organizace
13.Mimořádné téma
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky
Předmět neobsahuje žádné hodnocení.