152-0355/01 – Řízení jakosti A (ŘJA)

Garantující katedraKatedra podnikohospodářskáKredity4
Garant předmětudoc. Dr. Ing. Pavel BlecharzGarant verze předmětudoc. Dr. Ing. Pavel Blecharz
Úroveň studiapregraduální nebo graduálníPovinnostpovinný
Ročník3Semestrzimní
Jazyk výukyčeština
Rok zavedení1999/2000Rok zrušení2008/2009
Určeno pro fakultyEKFUrčeno pro typy studiabakalářské
Výuku zajišťuje
Os. čís.JménoCvičícíPřednášející
BLE50 doc. Dr. Ing. Pavel Blecharz
TVR09 Ing. Leo Tvrdoň, Ph.D., ALog.
Rozsah výuky pro formy studia
Forma studiaZp.zak.Rozsah
prezenční Zápočet a zkouška 2+1

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

Cíle předmětu: 1. Obecné seznámení s problematikou managementu kvality. 2. Objasnit principy a obsah systémů managementu jakosti dle mezinárodních standardů. 3. Objasnit principy TQM. 4. Naučit procesní myšlení a řízení. 5. Zvládnutí jednoduchých nástrojů pro mapování a analýzu procesů. 6. Zvládnutí jednoduchých nástrojů pro analýzu kvality a hodnocení spokojenosti zákazníků. 7. Seznámení s ekonomickými aspekty kvality.

Vyučovací metody

Přednášky
Cvičení (v učebně)

Anotace

Předmět představuje úvod do problematiky managementu jakosti. Objasňuje pojetí jakosti, zákaznické a společenské požadavky na jakost, ekonomické aspekty jakosti, faktory ovlivňující jakost. Vymezuje cíle a přístupy managementu jakosti. Seznamuje s právním rámcem pro zabezpečování a prokazování jakosti. Charakterizuje principy a obsah systémů managementu jakosti dle mezinárodních standardů i principy TQM. Je taktéž zaměřen na zvládnutí jednoduchých nástrojů pro mapování a analýzu procesů a pro měření jakosti a spokojenosti zákazníků.

Povinná literatura:

BLECHARZ,Pavel. Kvalita a Zákazník. Praha: Ekopress 2015. 160s. ISBN: 978-80-87865-20-0

Doporučená literatura:

1. ČSN EN ISO 9000, 9001. Aktuální verze. 2. NENADÁL, Jaroslav. Moderní systémy řízení jakosti: quality management [Nenadál, 2002, záznam a]. 2. dopl. vyd. Praha: Management Press, 2002, 282 s. ISBN 80-7261-071-6. 3. NENADÁL, Jaroslav. Měření v systémech managementu jakosti. 2. dopl. vyd. Praha: Management Press, 2004, 335 s. ISBN 80-7261-110-0. 4. VEBER, Jaromír. Řízení jakosti a ochrana spotřebitele. 2., aktualiz. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007, 201 s. ISBN 978-80-247-1782-1.

Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta

E-learning

Další požadavky na studenta

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.

Osnova předmětu

1. Management kvality, termíny, definice 2. Měření, analýza a zlepšování procesů 3. Mezinárodní systémové standardy (ISO) 4. Principy systému managementu kvality 5. Realizace produktu 6. Náklady spojené s kvalitou 7. Zákonné požadavky

Podmínky absolvování předmětu

Podmínky absolvování jsou definovány pouze pro konkrétní verzi předmětu a formu studia

Výskyt ve studijních plánech

Akademický rokProgramObor/spec.Spec.ZaměřeníFormaJazyk výuky Konz. stř.RočníkZLTyp povinnosti
2006/2007 (B6208) Ekonomika a management (6208R020) Ekonomika podniku (00) Ekonomika podniku P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2005/2006 (B6208) Ekonomika a management (6208R020) Ekonomika podniku (00) Ekonomika podniku P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2005/2006 (B6208) Ekonomika a management (6208R020) Ekonomika podniku (05) Ekonomika podniku P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán

Výskyt ve speciálních blocích

Název blokuAkademický rokForma studiaJazyk výuky RočníkZLTyp blokuVlastník bloku

Hodnocení Výuky

Předmět neobsahuje žádné hodnocení.