152-0355/04 – Řízení jakosti A (ŘJA)

Garantující katedraKatedra podnikohospodářskáKredity4
Garant předmětudoc. Dr. Ing. Pavel BlecharzGarant verze předmětudoc. Dr. Ing. Pavel Blecharz
Úroveň studiapregraduální nebo graduálníPovinnostpovinně volitelný
Ročník1Semestrzimní
Jazyk výukyčeština
Rok zavedení2011/2012Rok zrušení2011/2012
Určeno pro fakultyEKFUrčeno pro typy studianavazující magisterské, bakalářské
Výuku zajišťuje
Os. čís.JménoCvičícíPřednášející
BLE50 doc. Dr. Ing. Pavel Blecharz
KON385 Ing. Filip Konečný
SIK159 Ing. Irena Sikorová
TVR09 Ing. Leo Tvrdoň, Ph.D., ALog.
Rozsah výuky pro formy studia
Forma studiaZp.zak.Rozsah
prezenční Zápočet 2+2

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

Cíle předmětu: 1. Obecné seznámení s problematikou managementu kvality. 2. Objasnit principy a obsah systémů managementu jakosti dle mezinárodních standardů. 3. Objasnit principy TQM. 4. Naučit procesní myšlení a řízení. 5. Zvládnutí jednoduchých nástrojů pro mapování a analýzu procesů. 6. Zvládnutí jednoduchých nástrojů pro analýzu kvality a hodnocení spokojenosti zákazníků. 7. Seznámení s ekonomickými aspekty kvality.

Vyučovací metody

Přednášky
Cvičení (v učebně)

Anotace

Předmět představuje úvod do problematiky managementu jakosti. Objasňuje pojetí jakosti, zákaznické a společenské požadavky na jakost, ekonomické aspekty jakosti, faktory ovlivňující jakost. Vymezuje cíle a přístupy managementu jakosti. Seznamuje s právním rámcem pro zabezpečování a prokazování jakosti. Charakterizuje principy a obsah systémů managementu jakosti dle mezinárodních standardů i principy TQM. Je taktéž zaměřen na zvládnutí jednoduchých nástrojů pro mapování a analýzu procesů a pro měření jakosti a spokojenosti zákazníků.

Povinná literatura:

BLECHARZ,Pavel. Kvalita a Zákazník. Praha: Ekopress 2015. 160s. ISBN: 978-80-87865-20-0

Doporučená literatura:

1. ČSN EN ISO 9000, 9001. Aktuální verze. 2. NENADÁL, Jaroslav. Moderní systémy řízení jakosti: quality management [Nenadál, 2002, záznam a]. 2. dopl. vyd. Praha: Management Press, 2002, 282 s. ISBN 80-7261-071-6. 3. NENADÁL, Jaroslav. Měření v systémech managementu jakosti. 2. dopl. vyd. Praha: Management Press, 2004, 335 s. ISBN 80-7261-110-0. 4. VEBER, Jaromír. Řízení jakosti a ochrana spotřebitele. 2., aktualiz. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007, 201 s. ISBN 978-80-247-1782-1.

Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta

E-learning

Další požadavky na studenta

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.

Osnova předmětu

1. Management jakosti 2. Měření, analýza a zlepšování procesů 3. Mezinárodní systémové standardy 4. Principy systému jakosti 5. Realizace produktu 6. Náklady na jakost 7. Zákonné požadavky

Podmínky absolvování předmětu

Prezenční forma (platnost od: 2011/2012 zimní semestr)
Název úlohyTyp úlohyMax. počet bodů
(akt. za podúlohy)
Min. počet bodů
Zápočet Zápočet 100 (100) 51
        zápočet Jiný typ úlohy 100  51
Rozsah povinné účasti:

Zobrazit historii

Výskyt ve studijních plánech

Akademický rokProgramObor/spec.Spec.FormaJazyk výuky Konz. stř.RočníkZLTyp povinnosti
2011/2012 (N6208) Ekonomika a management (6208T062) Marketing a obchod (01) Marketing a obchod P čeština Ostrava 1 povinně volitelný stu. plán
2011/2012 (N6208) Ekonomika a management (6208T037) Management (00) Management P čeština Ostrava 1 povinně volitelný stu. plán
2011/2012 (N6209) Systémové inženýrství a informatika (6209T025) Systémové inženýrství a informatika (00) Systémové inženýrství a informatika P čeština Ostrava 1 povinně volitelný stu. plán
2011/2012 (B6208) Ekonomika a management (6501R006) Ekonomika cestovního ruchu (02) Ekonomika cestovního ruchu P čeština Uherské Hradiště 3 povinně volitelný stu. plán

Výskyt ve speciálních blocích

Název blokuAkademický rokForma studiaJazyk výuky RočníkZLTyp blokuVlastník bloku