152-0379/02 – Obchodní logistika (OL)

Garantující katedraKatedra podnikohospodářskáKredity4
Garant předmětudoc. Ing. Xenie Lukoszová, Ph.D.Garant verze předmětudoc. Ing. Xenie Lukoszová, Ph.D.
Úroveň studiapregraduální nebo graduálníPovinnostpovinný
Ročník3Semestrzimní
Jazyk výukyčeština
Rok zavedení2019/2020Rok zrušení
Určeno pro fakultyEKFUrčeno pro typy studiabakalářské
Výuku zajišťuje
Os. čís.JménoCvičícíPřednášející
LUK50 doc. Ing. Xenie Lukoszová, Ph.D.
MAC40 doc. Ing. Pavla Macurová, CSc.
Rozsah výuky pro formy studia
Forma studiaZp.zak.Rozsah
prezenční Zápočet a zkouška 2+1

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

1. Formulovat funkci, cíle a obsah obchodní logistiky. 2. Kategorizovat a popsat procesy v obchodní logistice. 3. Vysvětlit a srovnat různé přístupy uplatňované v obchodní logistice. 4. Zmapovat a zhodnotit koncepty obchodní logistiky v konkrétních dodavatelských řetězcích. 5. Posoudit účinnost logistických systémů ve skladovém hospodářství podniků z hlediska nákladů a ekonomických efektů.

Vyučovací metody

Přednášky
Cvičení (v učebně)
Projekt
Výuka odborníka z praxe (přednáška nebo cvičení)

Anotace

Cílem předmětu je seznámit posluchače se zvláštnostmi procesů v obchodní logistice, se způsoby organizování a řízení těchto procesů a jejich vlivem na ekonomiku příslušných organizací. Po absolvování předmětu by studenti měli být schopni aplikovat své poznatky na základní praktické problémy v oblastech obchodní logistiky.

Povinná literatura:

LUKOSZOVÁ, Xenie. Logistická centra na globálním trhu. Jesenice: Ekopress, 2019. ISBN 978-80-87865-51-4. LUKOSZOVÁ, Xenie. Logistika pro obchod a marketing. Jesenice: Ekopress 2020. ISBN 978-80-8786-559-0. TICHÝ, Jaromír. Logistické systémy. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2021. ISBN 978-80-7408-225-2.

Doporučená literatura:

KUBASÁKOVÁ Iveta, Marián ŠULGAN a Jaroslava KUBÁŇOVÁ. Logistika pre zasielateľstvo a cestnú dopravu. Bratislava: Edis, 2020. ISBN 978-8055417004. MACUROVÁ, Pavla, Naděžda KLABUSAYOVÁ a Leo TVRDOŇ. Logistika. 2. upravené a doplněné vydání. Ostrava: VŠB –TU Ostrava, 2018. ISBN 978-80-248-4158-8. RATHOUSKÝ Bedřich, Petr KOLÁŘ a Radek NOVÁK. City logistika. Praha: Wolters Kluwer, 2021. ISBN 978-80-7676-212-1.

Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta

Zápočet - projekt (5-10 stran). Zkouška - písemný test.

E-learning

Další požadavky na studenta

Studium doplňkových materiálů.

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.

Osnova předmětu

1. Vymezení a vývoj obchodní logistiky. 2. Mikroekonomický a makroekonomický význam obchodní logistiky. 3. Vymezení, cíle a podstata zásobovací logistiky. 4. Logistické technologie v zásobování. 5. Vymezení, cíle a podstata distribuční logistiky. 6. Logistické technologie v distribuci. 7. Logistika maloobchodu. 8. Pojetí a cíle zákaznického servisu. 9. Fáze a prvky zákaznického servisu. 10. Ukazatele zákaznického servisu. 11. Podstata a struktura dodavatelských řetězců. 12. Základní koncepce řízení dodavatelských řetězců. 13. Logistická výkonnost obsluhovaných trhů. 14. Příklady z logistické praxe obchodních podniků.

Podmínky absolvování předmětu

Prezenční forma (platnost od: 2022/2023 zimní semestr)
Název úlohyTyp úlohyMax. počet bodů
(akt. za podúlohy)
Min. počet bodůMax. počet pokusů
Zápočet a zkouška Zápočet a zkouška 100 (100) 51
        Zápočet Zápočet 30  16
        Zkouška Zkouška 70  36 3
Rozsah povinné účasti: 80%

Zobrazit historii

Podmínky absolvování předmětu a účast na cvičeních v rámci ISP: Cvičení: Individuální projekt na zadané téma (5-10 s.). Písemný test.

Zobrazit historii

Výskyt ve studijních plánech

Akademický rokProgramObor/spec.Spec.ZaměřeníFormaJazyk výuky Konz. stř.RočníkZLTyp povinnosti
2024/2025 (B0414A050001) Marketing (S02) Marketing a obchod MO P čeština Šumperk 3 povinný stu. plán
2024/2025 (B0414A050001) Marketing (S02) Marketing a obchod MO P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2023/2024 (B0414A050001) Marketing (S02) Marketing a obchod MO P čeština Šumperk 3 povinný stu. plán
2023/2024 (B0414A050001) Marketing (S02) Marketing a obchod MO P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2022/2023 (B0414A050001) Marketing (S02) Marketing a obchod MO P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2022/2023 (B0414A050001) Marketing (S02) Marketing a obchod MO P čeština Šumperk 3 povinný stu. plán
2021/2022 (B0414A050001) Marketing (S02) Marketing a obchod MO P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2020/2021 (B0414A050001) Marketing (S02) Marketing a obchod MO P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2019/2020 (B0414A050001) Marketing (S02) Marketing a obchod MO P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán

Výskyt ve speciálních blocích

Název blokuAkademický rokForma studiaJazyk výuky RočníkZLTyp blokuVlastník bloku

Hodnocení Výuky



2023/2024 zimní
2022/2023 zimní
2021/2022 letní