152-0406/02 – Strategie podniku (SP)

Garantující katedraKatedra podnikohospodářskáKredity4
Garant předmětudoc. Ing. Jindra Peterková, Ph.D.Garant verze předmětudoc. Ing. Jindra Peterková, Ph.D.
Úroveň studiapregraduální nebo graduálníPovinnostpovinný
Ročník1Semestrzimní
Jazyk výukyčeština
Rok zavedení2010/2011Rok zrušení2012/2013
Určeno pro fakultyEKFUrčeno pro typy studianavazující magisterské
Výuku zajišťuje
Os. čís.JménoCvičícíPřednášející
PET35 doc. Ing. Jindra Peterková, Ph.D.
Rozsah výuky pro formy studia
Forma studiaZp.zak.Rozsah
kombinovaná Zápočet 8+4

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

1. Vědět o nových poznatcích ze strategického řízení a investičního rozvoje podniku. 2. Rozumět významu strategie podniku, neboť základem podnikatelského úspěchu je strategie odlišná, jedinečná a obtížně napodobitelná. 3. Určit stěžejní faktory podnikatelského úspěchů korporací vyplývající z analýzy externího a interního prostředí, z analýzy výrobkového portfolia a následně zvolit vhodnou podnikovou strategii. Analyzovat hodnocení projektu pomocí finanční analýzy a analýzy rizik. 4. Hodnotit strategii podniku a investiční projekty pomocí případových studií a příběhů u vybraných tuzemských i zahraničních podniků.

Vyučovací metody

Anotace

Cílem předmětu je prohloubení základních znalostí o podnikové ekonomice vztahující se ke strategickému řízení a investičnímu rozvoji podniku. Získané dovednosti ze strategie podniku studenti využijí v podnikové praxi a to ve všech oblastech manažerské práce či ve funkcích členů správních orgánů společnosti. Předmět je podpořen prostředky e-learningové výuky.

Povinná literatura:

1. DEDOUCHOVÁ, M. Strategie podniku. Praha: C.H. Beck. 2001. 256 s. ISBN 80-7179-603-4. 2. FOTR, J., SOUČEK, I. Podnikatelský záměr a investiční rozhodování. Praha: Grada Publishing. 2005. ISBN 80-247-0939-2. 3. JIRÁSEK, J.A. Strategie: Umění podnikatelských vítězství. 2. Vyd. Praha: Professional Publishing. 2003. 183 s. ISBN 80-86419-46-0. 4. KEŘKOVSKÝ, M., VYKYPĚL, O. Strategické řízení: Teorie pro praxi. 2. Vyd. Praha: C.H. Beck. 2006. 206 s. ISBN 80-7179-453-8. 5. SEDLÁČKOVÁ, H. Strategická analýza. 1. Vyd. Praha: C.H. Beck. 2000. 101 s. ISBN 80-7179-422-8. 6. SOUČEK, Z. Úspěšné zavádění strategického řízení firmy. 1. Vyd. Praha: Professional Publishing. 2003. 213 s. ISBN 80-86419-47-9. 7. SLAVIK, Š. Strategické riadenie podniku. Bratislava: Sprint 1999. 285 s. ISBN 80-88848-41-5. 8. SLÁVIK, Š. a kol. Strategický management: Prípadové štúdie. Bratislava: Ekonóm 2001. ISBN 80-225-1857-3.

Doporučená literatura:

1. KEŘKOVSKÝ, M. Ekonomie pro strategické řízení: Teorie pro praxi. Praha: C.H.Beck. 2004. ISBN 80-7179-885-1. 2. COLLINS, D.J., MONTGOMERY, C.A Corporate Strategy: Resources and the Scope of the Firm. 1st edition. Chicago: Irwin/McGraw Hill. 1997. 784 p. ISBN 0256178941. 3. DAVID, F.R. Strategic Management: Concepts and Cases. 10. Th edition. New Jersey: Prentice Hall. 2004. 824 p. ISBN 0131276751. 4. JOHNSON,G.,SCHOLES, K. Cesty k úspěšnému podniku. Praha: Computer Press 2000. 834 s. ISBN 80722622203. 5. WHEELEN, T. HUNGER, J.D. Strategic Management and Business Policy. New Jersey: Prentice Hall. 2003. ISBN 0131421794. 6. Souček, Z. Firma 21. století. Praha: Professional Publishing, 2005. ISBN 80-86419-88-6.

Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta

Ústní prezentace případových studií

E-learning

Kurz: 152 306 Strategie podniku viz http://moodle.vsb.cz/vyuka/course

Další požadavky na studenta

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.

Osnova předmětu

1. Úvod do strategického řízení. Vize, poslání a cíle podniku 2. Analýza externího a interního prostředí. Syntéza výsledků 3. Podnikatelské strategie. Podnikatelské strategie ve vybraných situacích 4. Řízení a hodnocení podnikového portfolia 5. Podnikové a funkční strategie 6. Systém strategického řízení 7. Podnikové strategie vycházející z metody BSC 8. Příprava a realizace projektu 9. Hodnocení projektů 10. Rizika projektů a investiční program 11. Strategie podniku v mezinárodním kontextu 12. Superkonkurence a strategie zítřka 13. Ekonomická síla a moc korporací

Podmínky absolvování předmětu

Kombinovaná forma (platnost od: 2010/2011 zimní semestr)
Název úlohyTyp úlohyMax. počet bodů
(akt. za podúlohy)
Min. počet bodůMax. počet pokusů
Zápočet Zápočet 85  43 3
        písemka Písemka  
Rozsah povinné účasti:

Zobrazit historii

Podmínky absolvování předmětu a účast na cvičeních v rámci ISP:

Zobrazit historii

Výskyt ve studijních plánech

Akademický rokProgramObor/spec.Spec.ZaměřeníFormaJazyk výuky Konz. stř.RočníkZLTyp povinnosti
2010/2011 (N6208) Ekonomika a management (6208T020) Ekonomika podniku (02) Ekonomika podniku K čeština Ostrava 1 povinný stu. plán

Výskyt ve speciálních blocích

Název blokuAkademický rokForma studiaJazyk výuky RočníkZLTyp blokuVlastník bloku

Hodnocení Výuky



2010/2011 zimní