152-0428/04 – Podnikatelské přístupy a metody (PPM)

Garantující katedraKatedra podnikohospodářskáKredity4
Garant předmětuIng. Hana Štverková, Ph.D.,MBA,LL.M.Garant verze předmětuIng. Hana Štverková, Ph.D.,MBA,LL.M.
Úroveň studiapregraduální nebo graduální
Jazyk výukyčeština
Rok zavedení2013/2014Rok zrušení2020/2021
Určeno pro fakultyEKFUrčeno pro typy studianavazující magisterské
Výuku zajišťuje
Os. čís.JménoCvičícíPřednášející
POC20 Ing. Blanka Poczatková, Ph.D.,MBA,LL.M.
STV02 Ing. Hana Štverková, Ph.D.,MBA,LL.M.
Rozsah výuky pro formy studia
Forma studiaZp.zak.Rozsah
kombinovaná Zápočet 6+6

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

Předmět vychází ze znalostí získaných z široké palety ekonomických předmětů a rozvíjí dosažené poznatky o oblast základních podnikatelských dovedností v teoretické a praktické rovině. Přednášky jsou zaměřeny na rozšíření poznatků o podnikavosti a podnikatelské metodice. Výuka směřuje ke zvládnutí základních podnikatelských metod a technik v praxi.

Vyučovací metody

Přednášky
Cvičení (v učebně)

Anotace

Předmět vychází ze znalostí získaných z široké palety ekonomických předmětů a rozvíjí dosažené poznatky o oblast základních podnikatelských dovedností v teoretické a praktické rovině. Přednášky jsou zaměřeny na rozšíření poznatků o podnikavosti a podnikatelské metodice. Výuka směřuje ke zvládnutí základních podnikatelských metod a technik v praxi.

Povinná literatura:

COLLINS, James C. a Morten T. HANSEN. Firmy, které se rozhodly být skvělé. Přeložil Martin ŠIKÝŘ. Praha: Grada Publishing, 2021. ISBN 978-80-271-3026-9. HRONÍK, František. Čtyři směry business myšlení. V Brně: MotivP, 2020. ISBN 978-80-87981-31-3. CHATAWAY, Richard. The behaviour business: how to apply behavioural science for business success. Petersfield: Harriman House, 2020. ISBN 978-0-85719-734-4.

Doporučená literatura:

MUMFORD, Michael D. a Erin Michelle TODD, ed. Creativity and innovation in organizations. New York: Routledge, Taylor & Francis Group, 2020. SIOP organizational frontiers series. ISBN 978-1-138-72310-8. ŠPAČEK, Miroslav a Karel ČERVENÝ. Kreativní metody v inovacích. Praha: Oeconomica, nakladatelství VŠE, 2020. ISBN 978-80-245-2322-4. VEBER, Jaromír. Management: základy, moderní manažerské přístupy, výkonnost a prosperita. 2. aktualizované vydání. Praha: Management Press, 2017. ISBN 978-80-7261-274-1.

Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta

E-learning

Další požadavky na studenta

Znalost látky podnikové ekonomiky. Vypracování eseje. Aktivní účast na seminářích.

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.

Osnova předmětu

Osnova 1. Osobnost podnikatele 2. Podnikavost 3. Podnikatel a jeho role 4. Podnikatelské kompetence 5. Podnikatelské příležitosti 6. Vůdcovství a leadership 7. Networking 8. Kreativita a inovace 9. Podnikatelská firemní kultura 10. Kvalitativní metody 11. Kvantitativní metody

Podmínky absolvování předmětu

Podmínky absolvování jsou definovány pouze pro konkrétní verzi předmětu a formu studia

Výskyt ve studijních plánech

Akademický rokProgramObor/spec.Spec.ZaměřeníFormaJazyk výuky Konz. stř.RočníkZLTyp povinnosti
2020/2021 (N6208) Ekonomika a management (6208T020) Ekonomika podniku K čeština Ostrava 2 povinně volitelný stu. plán
2019/2020 (N6208) Ekonomika a management (6208T020) Ekonomika podniku K čeština Ostrava 2 povinně volitelný stu. plán
2018/2019 (N6208) Ekonomika a management (6208T020) Ekonomika podniku K čeština Ostrava 2 povinně volitelný stu. plán
2017/2018 (N6208) Ekonomika a management (6208T020) Ekonomika podniku K čeština Ostrava 2 povinně volitelný stu. plán
2013/2014 (N6208) Ekonomika a management (6208T037) Management K čeština Ostrava 2 povinně volitelný stu. plán
2013/2014 (N6208) Ekonomika a management (6208T037) Management (02) Management K čeština Ostrava 2 povinně volitelný stu. plán

Výskyt ve speciálních blocích

Název blokuAkademický rokForma studiaJazyk výuky RočníkZLTyp blokuVlastník bloku

Hodnocení Výuky



2019/2020 zimní
2018/2019 zimní