152-0438/02 – Řízení inovací v podniku (RIP)
Garantující katedra | Katedra podnikohospodářská | Kredity | 5 |
Garant předmětu | Ing. Pavlína Křibíková, Ph.D.,MBA,LL.M. | Garant verze předmětu | Ing. Pavlína Křibíková, Ph.D.,MBA,LL.M. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinně volitelný typu B |
Ročník | 2 | Semestr | zimní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2019/2020 | Rok zrušení | |
Určeno pro fakulty | EKF | Určeno pro typy studia | navazující magisterské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
1. Seznámit s klíčovými otázkami při řízení inovací.
2. Osvojit si znalosti o inovacích a dovednosti potřebné pro řízení inovací na operativní a strategické úrovni.
3. Aplikovat a modifikovat funkční model řízení inovací formou případové studie v praxi.
4. Analyzovat a klasifikovat postupové kroky při řízení inovačního procesu v případové studii.
5. Sestavit průběh realizovaného inovačního procesu včetně jeho formalizace.
6. Vyhodnotit a interpretovat vytvořený proces.
7. Dosáhnout zvýšení řídících schopnosti studentů při realizování inovací v podniku.
Vyučovací metody
Přednášky
Cvičení (v učebně)
Projekt
Anotace
Cílem předmětu je prohloubení dosavadních poznatků o inovacích a inovačním procesu jako jednoho z klíčových podnikových procesů. Pozornost je věnována klíčovým otázkám, kterým se věnují podnikoví manažeři při řízení inovací na operativní a strategické úrovni. Teoretická východiska prezentovaných odborných témat jsou doplněna konkrétními ukázkami inovací výrobků a inovačních procesů z firemní praxe.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
- Prezentace zadaných úkolů.
- Zápočtový test
E-learning
Kurz: 152-0438 Řízení inovací v podniku
Další požadavky na studenta
semestrální práce, závěrečný test,
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
1. Klíčové otázky při řízení inovací
2. Inovace jako řídící proces
3. Základní přístupy k tvorbě inovační strategie
4. Význam národního a konkurenčního prostředí podniku pro inovační strategii
5. Kreativita, inovace, motivace.
6. Efektivní integrace procesů a učení
7. Získávání poznatků z trhu
8. Vybrané metody pro řízení inovací
9. Řízení interních procesů
10. Učení prostřednictvím podnikání podniku
11. Ekonomické aspekty spojené s inovacemi
12. Ochrana duševního a průmyslového vlastnictví
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky