152-0442/04 – Rozvoj podnikání A (RP-A)
Garantující katedra | Katedra podnikohospodářská | Kredity | 4 |
Garant předmětu | doc. Ing. Ladislav Ludvík, CSc. | Garant verze předmětu | doc. Ing. Ladislav Ludvík, CSc. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | | |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2011/2012 | Rok zrušení | 2018/2019 |
Určeno pro fakulty | EKF | Určeno pro typy studia | navazující magisterské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
Cíl a obsahová charakteristika předmětu:
Cílem výuky předmětu je získání širších znalostí a nadhledu u studentů v problematice rozvoje podnikání. Východiskem studia předmětu je seznámení studentů s vybranými částmi teoretických základů nauky o podnikání. Pozornost ve výukové předmětu je zejména věnována trendům v rozvoji podnikání a soudobým i netradičním formám podnikání. Charakterizují se jejich specifika jak z pohledu uplatnitelnosti v podmínkách ČR, tak v kontextu evropských integračních tendencí. Studenti se obeznámí rovněž s novými aspekty v podnikání, jež ve svém rozvoji uplatňují špičkové firmy.
Rozvíjejí se schopnosti studentů srovnávat teoretické (zobecnělé) koncepty rozvoje podnikání a jejich praktické projevy. Předmět svým zaměřením vede k samostatnosti a tvořivosti studentů zejména v práci s odbornou literaturou, elektronickými prameny apod.
Výkladová část tvoří východisko pro vypracování samostatné odborné eseje zaměřené na specifikované tématické okruhy rozvoje podnikání a jejich prezentaci.
Vyučovací metody
Přednášky
Cvičení (v učebně)
Anotace
Východiskem studia předmětu je seznámení studentů s vybranými částmi teoretických základů nauky o podnikání. Pozornost ve výukové předmětu je zejména věnována trendům v rozvoji podnikání a soudobým i netradičním formám podnikání. Charakterizují se jejich specifika jak z pohledu uplatnitelnosti v podmínkách ČR, tak v kontextu evropských integračních tendencí. Studenti se obeznámí rovněž s novými aspekty v podnikání, jež ve svém rozvoji uplatňují špičkové firmy.
Rozvíjejí se schopnosti studentů srovnávat teoretické (zobecnělé) koncepty rozvoje podnikání a jejich praktické projevy. Předmět svým zaměřením vede k samostatnosti a tvořivosti studentů zejména v práci s odbornou literaturou, elektronickými prameny apod.
Výkladová část tvoří východisko pro vypracování samostatné odborné eseje zaměřené na specifikované tématické okruhy rozvoje podnikání a jejich prezentaci.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Další literatura a prameny:
4. Barták, J.: Skryté bohatství firmy. Praha: Alfa Publishing, 2006.
5. Brown: Innovation, Entrepreneurship and Culture. 2004.ISBN 978843763468.
6. Dana, Léo-Paul: Handbook of Research on International Entrepreneurship. New ed. 2006 ISBN 9781845426552.
7. Dědina, J. – Odcházel, J.: Management a moderní organizování firmy. Praha: Grada Publishing, 2007.
8. Hammer, M.: Agenda 21. Praha. Management Press, 2002.
9. Hisrich, R.D. – Peters, M. P.: Založení a řízení nového podniku. Praha: Victoria Publishing, 1996.
10. Jirásek, J. A.: Souboj mozků v řízení. Praha: Alfa Publishing, 2004.
11. Jirásek, J.: Transformační řízení. Praha: Grada, 1993.
12. Jirásek, J. A.: Agenda příštích let. Praha: Professional Publihing, 2006.
13. Kassay, Š.: Podnik a podnikanie. Podnikateĺské prostredie. Zmeny vlastnických štruktúr v období ekonomickej transformácie. Bratislava: Veda, 2006.
14. Kašík, J. – Michalko, M. a kol. Podniková diagnostika. Ostrava: Tandem, 1998.
15. Kiernan, M. J.: Inovuj nebo nepřežiješ! Praha: Management Press, 1998.
16. Kotter, J.P.: Vedení procesu změn. Praha: Management Press, 2000.
17. KOTLER, P. – CASLIONE, J. A.: Chaotika. Brno: Computer Press, 2009.
ISBN 978-80-251-2599-1.
18. Ludvík, L. – Mikoláš, Z.: Nová cesta rozvoje malého a středního podnikání. Ostrava: Repronis, 2003.
19. Ludvík, L.: Rozvoj mikroregionálního podnikatelského prostředí. Podpora malého a středního podnikání. Háj ve Slezsku: MAJ, 2000.
20. Mezinárodní kol. autorů: Konkurenceschopnost podniků v podmínkách globalizace. Ostrava: Ethics a VŠB-TU Ostrava - Ekonomická fakulta, 2005.
21. Mikoláš, Z.: Jak zvýšit konkurenceschopnost podniku. Konkurenční potenciál a dynamika podnikání. Praha: Grada, 2005.
22. Mole, J.: Jiný kraj, jiný mrav. Praktický průvodce podnikatelským prostředím a zvyklostmi zemí Evropské unie. Praha: Management Press, 1995.
23. Nový. I. a kol.: Spolupráce přes hranice kultur. Praha: Management Press, 2005.
24. OECD Science, Technology and Industry Scoreboard 2007 Innovation and Performance in the Global Economy. ISBN: 978-92-64-03788-5.
25. Souček, Z.: Firma 21. století. Praha: Professional Publishing, 2005.
26. Šmejkal, V.: Jak obstát v Evropě – Strategie podnikání na jednotném trhu EU. Praha: O-art, 2000.
27. Tapscott, D.: Digitální ekonomika. Brno: Computer Press, 1999.
28. Veber, J. – Srpová, J. a kol.: Podnikání malé a střední firmy. Praha: Grada Publishing, 2005
29. Veber, J. a kol.: Management. Základy, prosperita, globalizace. Praha: Management Press, 2000
30. Veber, J. a kol.: Management kvality, environmentu a bezpečnosti práce. Praha: Management Press, 2006.
ISBN 80-7261-146-1.
31. Vymětalík, B.: Cesta k člověku. Praha: kriptum, 1993.
32. World Development Indicators 2007. World Bank, 2007.
ISBN 9780821369593.
Odborné časopisy, kupř. Moderní řízení, Ekonom, Hospodářské noviny aj.
Upřesnění literárních pramenů dle témat a sdělení dalších studijních zdrojů bude prováděno na jednotlivých přednáškách a seminářích.
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
Cílem výuky předmětu je získání širších znalostí a nadhledu u studentů v problematice rozvoje podnikání. Východiskem studia předmětu je seznámení studentů s vybranými částmi teoretických základů nauky o podnikání. Pozornost ve výukové předmětu je zejména věnována trendům v rozvoji podnikání a soudobým i netradičním formám podnikání. Charakterizují se jejich specifika jak z pohledu uplatnitelnosti v podmínkách ČR, tak v kontextu evropských integračních tendencí. Studenti se obeznámí rovněž s novými aspekty v podnikání, jež ve svém rozvoji uplatňují špičkové firmy.
Rozvíjejí se schopnosti studentů srovnávat teoretické (zobecnělé) koncepty rozvoje podnikání a jejich praktické projevy. Předmět svým zaměřením vede k samostatnosti a tvořivosti studentů zejména v práci s odbornou literaturou, elektronickými prameny apod.
Výkladová část tvoří východisko pro vypracování samostatné odborné eseje zaměřené na specifikované tématické okruhy rozvoje podnikání a jejich prezentaci.
E-learning
není
Další požadavky na studenta
nejsou............................
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
Cíl a obsahová charakteristika předmětu:
Cílem výuky předmětu je získání širších znalostí a nadhledu u studentů v problematice rozvoje podnikání. Východiskem studia předmětu je seznámení studentů s vybranými částmi teoretických základů nauky o podnikání. Pozornost ve výukové předmětu je zejména věnována trendům v rozvoji podnikání a soudobým i netradičním formám podnikání. Charakterizují se jejich specifika jak z pohledu uplatnitelnosti v podmínkách ČR, tak v kontextu evropských integračních tendencí. Studenti se obeznámí rovněž s novými aspekty v podnikání, jež ve svém rozvoji uplatňují špičkové firmy.
Rozvíjejí se schopnosti studentů srovnávat teoretické (zobecnělé) koncepty rozvoje podnikání a jejich praktické projevy. Předmět svým zaměřením vede k samostatnosti a tvořivosti studentů zejména v práci s odbornou literaturou, elektronickými prameny apod.
Výkladová část tvoří východisko pro vypracování samostatné odborné eseje zaměřené na specifikované tématické okruhy rozvoje podnikání a jejich prezentaci.
Podmínky absolvování předmětu
Podmínky absolvování jsou definovány pouze pro konkrétní verzi předmětu a formu studia
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky
Předmět neobsahuje žádné hodnocení.