152-0447/02 – Inovační a procesní management (IPM)
Garantující katedra | Katedra podnikohospodářská | Kredity | 6 |
Garant předmětu | doc. Ing. Jindra Peterková, Ph.D. | Garant verze předmětu | Ing. Vlasta Humlová, Ph.D. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinný |
Ročník | 2 | Semestr | zimní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2012/2013 | Rok zrušení | 2015/2016 |
Určeno pro fakulty | EKF | Určeno pro typy studia | navazující magisterské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
1.Seznámit posluchače s principy managementu inovací tak,aby získali základní dovednosti ve formulaci dané inovace
2.Osvojit si filosofii aktivního přístupu k inovacáím
3.Aplikovat a modifikovat funkční model řízení inovací formou případové studie v praxi
4.Analyzovat a klasifikovat aplikované procesy případové studie
5.Obhájit realizovaný proces
6.Vyhodnotit a interpretovat hodnotu inovace
Vyučovací metody
Přednášky
Cvičení (v učebně)
Projekt
Anotace
Cílem předmětu je umožnit studentům komplexně využít poznatky získané v průběhu studia k řešení a návrhům zlepšení postupů praxe na základě propojení teoretických poznatků získaných studiem. Předmět představuje završující článek v rámci předmětů studovaných na oboru Ekonomika podniku.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Bureš,V.: Znalostní management a proces jeho zavádění , Grada Publishing 2007
Čmejrková,S., Daneš,F.: jak napsat odborný text.Leda 1999
Grublová , E. a kol.: Podniková ekonomika ,Repronis 2007
Pitra , Z.: Základy managementu,Professional Publishing 2007
Truneček,J.:Znalostní podnik ve znalostní společnosti,Professional Publishing 2003
Vlček ,R.: Management hodnotových inovací,Management Press.2008
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
panelová diskuse v průběhu konzultací
E-learning
Další požadavky na studenta
samostatná práce, závěrečný test
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
1) Úvod do inovačního managementu - základní pojmy
2) Základy teorie inovací
3) Kreativita a inovační management
4) Inovace jako řídicí proces
5) Marketing inovací
6) Zdroje financování a efektivnost inovací
7) Budování inovativní organizace
8) Ochrana duševního a průmyslového vlastnictví
9) projektování inovačního podnikání
10) Podpora výzkumu a vývoje v ČR
11) Znalostní management
12) Modulární pojetí inovačních řešení, vznik nových trhů pro inovace, strategické partnerství a komercionalizace
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky