152-0495/05 – Podnikání malé a střední firmy (PMSF-K)
Garantující katedra | Katedra podnikohospodářská | Kredity | 5 |
Garant předmětu | Ing. Hana Štverková, Ph.D.,MBA,LL.M. | Garant verze předmětu | Ing. Hana Štverková, Ph.D.,MBA,LL.M. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | | |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2019/2020 | Rok zrušení | |
Určeno pro fakulty | EKF | Určeno pro typy studia | bakalářské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
1. Vědět základní teoretické, praktické a legislativní poznatky o MSP
2. Rozumět podstatě, rolím a funkcím MSP
3. Určit hlavní a dílčí cíle MSP
4. Hodnotit poznaný stav praxe, ocenit hlavní faktory změny současného stavu a poznání MSP, navrhnout konkrétní postupy pro efektivní rozvoj MSF
5. Uchopit a pochopit podstatu vlastníka v MSF, ekonomického rozhodování, vedení a řízení procesů v MSF
6. Obeznámit s teorií a praxí MSF, aplikovat teoretické poznatky do praktických návrhů a doporučení fiktivní firmy (semestrální práci)
Vyučovací metody
Přednášky
Cvičení (v učebně)
Projekt
Anotace
Předmět doplňuje mozaiku předmětů studijní specializace Ekonomika podniku do specifické roviny malé a střední firmy. Přednášky jsou zaměřeny na rozšíření poznatků studentů z předmětu ekonomiky a managementu podniku o typická specifika malého a středního podnikání.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
zápočet - semestrální práce, její obhajoba,
Zkouška - ústní
E-learning
Další požadavky na studenta
Hodnocení nabytých znalostí se ověřuje obhájením vypracované semestrální práce - podnikatelský záměr.
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
1. Postavení a role malého a středního podniku.
2. Podnikatelský záměr a udržitelné plánovaní v malých a středních podnicích.
3. Podnikatelská filosofie, identita a integrita malého a středního podniku.
4. Založení malého podniku – živnostník.
5. Založení malého podniku – společnost s ručením omezených.
6. Strategie a specifika managementu malého a středního podniku - ESG.
7. Specifika podnikatelského prostředí a marketing malého a středního podniku.
8. Financování malého a středního podniku a podpora- ESG.
9. Dokumentace v malých a středních podnicích.
10. Rodinný podnik.
11. Synergické podnikání a malé a střední podniky.
12. Udržitelné podnikání.
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky