152-0513/01 – Bakalářský seminář (BcSem)

Garantující katedraKatedra podnikohospodářskáKredity5
Garant předmětuIng. Hana Štverková, Ph.D.,MBA,LL.M.Garant verze předmětuIng. Hana Štverková, Ph.D.,MBA,LL.M.
Úroveň studiapregraduální nebo graduálníPovinnostpovinný
Ročník3Semestrzimní
Jazyk výukyangličtina
Rok zavedení2021/2022Rok zrušení
Určeno pro fakultyEKFUrčeno pro typy studiabakalářské
Výuku zajišťuje
Os. čís.JménoCvičícíPřednášející
STV02 Ing. Hana Štverková, Ph.D.,MBA,LL.M.
Rozsah výuky pro formy studia
Forma studiaZp.zak.Rozsah
prezenční Zápočet 0+5

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

1. Vědět základní znalosti jak napsat závěrečnou práci 2. Rozumět podstatě řešeného úkolu 3. Určit hlavní a dílčí cíle práce 4. Hodnotit poznaný stav praxe, ocenit hlavní faktory změny současného stavu a poznání, navrhnout konkrétní postupy pro efektivní zlepšení současného stavu 5. Uchopit a pochopit podstatu řešeného problému (úkolu) 6. Obeznámit s teorií a praxí řešeno úkolu, aplikovat teoretické poznatky do praktických analytických závěrů a nástinu návrhů a doporučení k řešenému úkolu

Vyučovací metody

Semináře

Anotace

Cílem předmětu je připravit studenty na vypracování bakalářské práce na zadané téma. Vzhledem k rozdílnému zaměření témat bakalářských prací a specifičnosti podmínek jednotlivých řešení probíhá seminář formou individuálních konzultací podle potřeb studenta a s ohledem na stádia prací na řešení bakalářské práce. Studenti se učí definovat předmět zkoumání, orientují se v informačních zdrojích, provádějí rešerši literatury, formulují cíl práce a předpokládané výsledky práce, navrhují aplikované metody a metodické postupy a tvoří logickou strukturu práce. Studenti se zaměřují na shromažďování dat, analýzu dat a jejich interpretaci.

Povinná literatura:

References are individual based on the topic of bachelor thesis. ANDERSON, Valerie, Rita FONTINHA a Fiona Jane ROBSON. Research methods in human resource management: investigating a business issue. Fourth edition. London: Kogan Page, 2020. ISBN 978-0-7494-9812-2. HACKLEY, Christopher E. Qualitative research in marketing and management: doing interpretive research projects. Second edition. London: Routledge, Taylor & Francis Group, 2020. ISBN 978-1-138-33219-5. MALHOTRA, N. K., D. NUNAN and D. F. BIRKS. Marketing Research: An Applied Approach. 5th ed. Harlow:Pearson Education Limited, 2017. 957 p. ISBN 978-1-29210315-0. Directive No. EkF_SME_12_002 of the Dean of the Faculty of Economics VŠB-TU Ostrava on Guidelines for GraduateTheses [online]. Available at: https://dokumenty.vsb.cz/docs/files/cs/0667d8d0-3b7d-4599-b8add3335d5f4b0a

Doporučená literatura:

REIFF, Marian a Pavel GEŽÍK, ed. Quantitative Methods in Economics: Multiple Criteria Decision Making XIX : proceedings of the international scientific conference : 23rd May-25th May 2018, Trenčianske Teplice, Slovakia. Bratislava: Letra Edu, 2018. ISBN 978-80-89962-07-5. SILVERMAN, David. Qualitative Research. 4th ed. Los Angeles: SAGE, 2016. 457 p. ISBN 978-1-4739-1657-9.

Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta

Odevzdání bakalářské práce v termínu dle harmonogramu studia.

E-learning

Další požadavky na studenta

1. Vědět základní znalosti jak napsat závěrečnou práci 2. Rozumět podstatě řešeného úkolu 3. Určit hlavní a dílčí cíle práce 4. Hodnotit poznaný stav praxe, ocenit hlavní faktory změny současného stavu a poznání, navrhnout konkrétní postupy pro efektivní zlepšení současného stavu 5. Uchopit a pochopit podstatu řešeného problému (úkolu) 6. Obeznámit s teorií a praxí řešeno úkolu, aplikovat teoretické poznatky do praktických analytických závěrů a nástinu návrhů a doporučení k řešenému úkolu.

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.

Osnova předmětu

Předmět poskytne studentům základní informace pro zpracování bakalářské práce. Je postaven na osobním kontaktu mezi pedagogem a studentem. Student na základě svých znalostí získaných během 3-letého studia prokazuje svoji připravenost pro vytvoření bakalářské práce z podnikové praxe.

Podmínky absolvování předmětu

Prezenční forma (platnost od: 2022/2023 zimní semestr)
Název úlohyTyp úlohyMax. počet bodů
(akt. za podúlohy)
Min. počet bodůMax. počet pokusů
Zápočet Zápočet 85  85 3
Rozsah povinné účasti: Podmínky stanovuje vedoucí bakalářské práce.

Zobrazit historii

Podmínky absolvování předmětu a účast na cvičeních v rámci ISP: Podmínky stanovuje vedoucí bakalářské práce.

Zobrazit historii

Výskyt ve studijních plánech

Akademický rokProgramObor/spec.Spec.ZaměřeníFormaJazyk výuky Konz. stř.RočníkZLTyp povinnosti
2024/2025 (B0413A050047) Podniková ekonomika P angličtina Ostrava 3 povinný stu. plán
2023/2024 (B0413A050047) Podniková ekonomika P angličtina Ostrava 3 povinný stu. plán
2022/2023 (B0413A050047) Podniková ekonomika P angličtina Ostrava 3 povinný stu. plán

Výskyt ve speciálních blocích

Název blokuAkademický rokForma studiaJazyk výuky RočníkZLTyp blokuVlastník bloku

Hodnocení Výuky

Předmět neobsahuje žádné hodnocení.