152-0907/01 – Soudobé trendy, koncepce a inovace v podnikání (STKa Iv P)
Garantující katedra | Katedra podnikové ekonomiky a práva | Kredity | 10 |
Garant předmětu | doc. Ing. Ladislav Ludvík, CSc. | Garant verze předmětu | doc. Ing. Ladislav Ludvík, CSc. |
Úroveň studia | postgraduální | Povinnost | povinně volitelný |
Ročník | | Semestr | zimní + letní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2011/2012 | Rok zrušení | 2020/2021 |
Určeno pro fakulty | EKF | Určeno pro typy studia | doktorské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
Obsahové vymezení
Soudobé trendy v podnikání ukazují na proměny paradigmat v podnikání a společnosti vůbec. Reflektují nutnou změnu východisek, předpokladů i způsobů myšlení. Podniky a organizace v podmínkách globalizace, vzrůstající neurčitosti, diskontinuit, chaosu a paradoxů se v současnosti snaží přežít a prosperovat. Snaží se využít podstatná témata a koncepty, které souvisejí se změnami podmínek vnějších i vnitropodnikových.
Nově vyvíjené koncepce (kupř. síťového podnikání) se opírají o nové pohledy na produktivní faktory, konkurenceschopnost firmy, vč. intelektuálního potenciálu, časových a prostorových souvislostí. Variantní a modelové přístupy podtrhují zcela nové trendy rozvoje podnikání a formování podniků (kupř. satelitní struktury, virtuální podniky, znalostní společností, inteligentní firmy a sítě apod.).
Předmět se zaměřuje na soudobý konkurenční potenciál podniku a podnikatelských struktur. V předmětu je obsažena taktéž problematika systémového pohledu na inovace, na jejich místo v podniku a podnikání, na řízení inovací, intelektuální potenciál, řízení změn (vč. tzv. radikálních změn v podnikových procesech).
Obsah předmětu navazuje na poznatky prezentované v magisterském studiu v předmětech Rozvoj podnikání A, B, Podniková ekonomika a strategie, Inovační a procesní management, opírá se i o znalosti učiva oborů podniková ekonomika a management, ekonomika podniku, podnikání a jim podobných oborů.
Vyučovací metody
Semináře
Individuální konzultace
Ostatní aktivity
Anotace
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
E-learning
Další požadavky na studenta
Vypracovaná písemná práce na zadané téma z obsahu předmětu (rozsah cca 10 - 15 stran textu).
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
Obsahové vymezení
Soudobé trendy v podnikání ukazují na proměny paradigmat v podnikání a společnosti vůbec. Reflektují nutnou změnu východisek, předpokladů i způsobů myšlení. Podniky a organizace v podmínkách globalizace, vzrůstající neurčitosti, diskontinuit, chaosu a paradoxů se v současnosti snaží přežít a prosperovat. Snaží se využít podstatná témata a koncepty, které souvisejí se změnami podmínek vnějších i vnitropodnikových.
Nově vyvíjené koncepce (kupř. síťového podnikání) se opírají o nové pohledy na produktivní faktory, konkurenceschopnost firmy, vč. intelektuálního potenciálu, časových a prostorových souvislostí. Variantní a modelové přístupy podtrhují zcela nové trendy rozvoje podnikání a formování podniků (kupř. satelitní struktury, virtuální podniky, znalostní společností, inteligentní firmy a sítě apod.).
Předmět se zaměřuje na soudobý konkurenční potenciál podniku a podnikatelských struktur. V předmětu je obsažena taktéž problematika systémového pohledu na inovace, na jejich místo v podniku a podnikání, na řízení inovací, intelektuální potenciál, řízení změn (vč. tzv. radikálních změn v podnikových procesech).
Obsah předmětu navazuje na poznatky prezentované v magisterském studiu v předmětech Rozvoj podnikání A, B, Podniková ekonomika a strategie, Inovační a procesní management, opírá se i o znalosti učiva oborů podniková ekonomika a management, ekonomika podniku, podnikání a jim podobných oborů.
Podmínky absolvování předmětu
Podmínky absolvování jsou definovány pouze pro konkrétní verzi předmětu a formu studia
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky
Předmět neobsahuje žádné hodnocení.