155-0326/01 – Komunikační techniky a komunikační technologie (KTAKT)
Garantující katedra | Katedra aplikované informatiky | Kredity | 3 |
Garant předmětu | doc. Ing. Jan Vymětal, CSc. | Garant verze předmětu | doc. Ing. Jan Vymětal, CSc. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinný |
Ročník | 2 | Semestr | zimní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2002/2003 | Rok zrušení | 2010/2011 |
Určeno pro fakulty | EKF | Určeno pro typy studia | bakalářské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
- seznámit se zásadami jednání s lidmi
- zvládnout způsoby komunikace v ústní a písemné formě
- pochopit základy komunikace v organizaci a týmu a komunikace s veřejností
Vyučovací metody
Anotace
Předmět je zaměřen na seznámení se zásadami jednání s lidmi, se způsoby
komunikace ve formě ústní a písemné, s komunikací v organizaci a týmu i s
komunikací s veřejností.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
E-learning
Další požadavky na studenta
bude doplněno později ...
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
1.Úvod do komunikace - typy a formy komunikace, operativnost a vyjednávání,
projekce, komentování pravidla, roviny, sebeprezentace, transakční analýza,
role v pracovních skupinách a způsob komunikace
2.Ústní komunikace, jak mluvit, kladení otázek, efektivní naslouchání,
základní techniky vedení rozhovoru pro získání informací,přednáška, diskuse,
porady, telefonická komunikace,veřejná prezentace,manipulace, fámy,
deinformace, přenos informací.
3.Vizuální komunikace - neverbální komunikace – role těla, úsměvu, gesta, očí,
nohou, paží, prstů, dýchání, doteků, mimiky, oblékání, profesionálního image,
společenského chování názorná komunikace – diagramy, grafy,vzorce,
tabulky,diapozitivy, fotografie,videozáznamy,filmy, modely, prezentace pomocí
IT.
4.Písemná komunikace - výhody, nevýhody, požadavky, dopisy, memoranda,
zprávy, odborné články, články novinové, e-maily, dopisy, oponentní posudek,
recenze,. Navštívenka.
5.Komunikace v organizaci - komunikační systémy a kanály, schémata
zaměstnanecké komunikace, týmové porady, příkazy a instrukce, poskytování
zpětné vazby, krizová komunikace.
6.Komunikace s veřejností - public relations (PR) – definice, nástroj,
příbuzné discipliny, východiska, cílové skupiny, cíle PR, organizace PR,
prostředky PR.
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky
Předmět neobsahuje žádné hodnocení.