155-0340/03 – Zpracování grafické informace (ZGI)
Garantující katedra | Katedra aplikované informatiky | Kredity | 3 |
Garant předmětu | doc. RNDr. Ivo Martiník, Ph.D. | Garant verze předmětu | doc. RNDr. Ivo Martiník, Ph.D. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinně volitelný |
Ročník | 2 | Semestr | zimní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2011/2012 | Rok zrušení | |
Určeno pro fakulty | EKF | Určeno pro typy studia | bakalářské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
- seznámit s operačním systémem macOS
- seznámit se základními principy počítačové grafiky
- znát rozdíly mezi vektorovou a rastrovou grafikou
- naučit studenty pracovat v prostředí výkonného grafického systému Adobe Illustrator (vektorová grafika) a Adobe Photoshop (rastrová grafika)
- zpracovat jednoduchou aplikaci v prostředí vektorové grafiky
- zpracovat jednoduchou aplikaci v prostředí rastrové grafiky
Vyučovací metody
Přednášky
Cvičení (v učebně)
Projekt
Ostatní aktivity
Anotace
Předmět studenty seznamuje se základními principy a algoritmy počítačové
grafiky. Studenti se naučí pracovat v prostředí výkonných grafických systému
Adobe Illustrator a Photoshop.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
E-learning
Další požadavky na studenta
Bez dalších požadavků na studenta.
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
1. Seznámení s operačním systémem macOS
2. Úvod do počítačové grafiky, vektorová a rastrová grafika
3. Úvod do grafického systému Adobe Illustrator
4. Pokročilé funkce grafického systému Adobe Illustrator
5. Úvod do grafického systému Adobe Photoshop
6. Pokročilé funkce grafického systému Adobe Photoshop
7. Praktické aplikace vektorové a rastrové grafiky
Rámcová osnova cvičení:
Vektorová grafika: start, panel nástrojů, dokument, nástroje, obdélník, obrys a výplň, paleta barev, drátěný model, čtverec, elipsa, kružnice, skosení, duplikace, logika vytváření objektů, zarovnávání a rozmístění, pomocné objekty, křivky, nástroj tvar, uzly a těžnice, strana úsečková a křivková, vrcholy ostrý, hladký a symetrický, text řetězcový a odstavcový, text na křivce, text uvnitř objektu, nástroj malířské techniky, spirála, průhlednost, výplň přechodová.
Rastrová grafika: start, instalace, okna, obrázek, výběry, barvy, transformace, retuše, vrstvy, masky, barevné modely, jas, barevné doladění, zaostření fotografie, filtry, formáty obrázků, animace
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích