155-0380/02 – Modelling of Real Time Systems (MSRT)
Gurantor department | Department of Applied Informatics | Credits | 4 |
Subject guarantor | Ing. Jan Ministr, Ph.D. | Subject version guarantor | Ing. Martin Kuhn |
Study level | undergraduate or graduate | Requirement | Choice-compulsory |
Year | 2 | Semester | winter |
| | Study language | Czech |
Year of introduction | 2008/2009 | Year of cancellation | 2010/2011 |
Intended for the faculties | EKF | Intended for study types | Bachelor, Follow-up Master |
Subject aims expressed by acquired skills and competences
Identify and describe differences between project and process management
Define and describe possible application of process management a process simulation
Explain differences between process modeling and process simulation
Apply obtained knowledge in selected simulation model
Analyze created simulation model and specify major factors influencing created model behavior
Teaching methods
Lectures
Individual consultations
Tutorials
Project work
Summary
Subject Objective:
Subject objective is the student’s identification with the technique of modeling
and simulation of real-time systems and processes within these systems. Content
of the subject forms the problems of formalization, mapping and modeling of
processes and their simulation. Students obtain basic knowledge needed for
process restructuring or modification.
Passing out this subject student obtain basic skills with:
- process mapping
- process modeling
- process simulation
- process restructuring, rationalization and innovation
Compulsory literature:
Recommended literature:
Way of continuous check of knowledge in the course of semester
E-learning
Other requirements
Prerequisities
Subject has no prerequisities.
Co-requisities
Subject has no co-requisities.
Subject syllabus:
Cíl přednášek:
Cílem přednášek je studenty seznámit s problematikou procesního řízení a postupy jeho implementace. Student na přednáškách rovněž získá znalosti o metodách, principech a postupech používaných při modelování podnikových procesů - zásady formalizace, mapování, modelování a modifikace či restrukturalizace procesů. Součástí přednášek je i část věnovaná problematice simulace podnikových procesů, kterou studenti uplatní především na cvičeních tohoto předmětu.
Osnova přednášek:
1. Procesní řízení - historie, vývoj a současnost procesního řízení
2. Vývoj řízení kvality procesů - fukční a procesní přístup řízení organizace
3. Zavádění procesního řízení v organizaci - Strategické plánování
4. Zavádění procesního řízení v organizaci - fáze implementace procesního řízení
5. ITIL -základní charaketristika a aplikace metod
6. Procesní analýza - procesní analýza a základy tvorby procesních map
7. Úvod do modelování systémů reálného času - klasifikace systémů
8. Simulace - základní charakteristika a metody modelování
Cíl cvičení:
Cvičení si kladou za cíl studenta seznámit s praktickou aplikací a realizací procesní analýzy. Cvičení si klade za cíl modelovat a simulovat podnikové procesy a vyhodnocovat varianty procesních map vzhledem k uživatelským požadavkům. Studenti budou seznámení s postupem modelování a analyzování firemních procesů v CASE nástroji Witness, který jim poslouží jako prostředek podporující realizaci procesní analýzy. Cílem cvičení je, aby studenti byli schopni samostatně vytvořit model v SW produktu Witness.
Osnova cvičení:
1. Úvod do prostředí Witness - seznámení se s prostředím Witness a jednotlivými ovládacími prvky
2. Tvorba modelu - fáze výstavby modelu, definice, zobrazení a detaily
jednotlivých elementů
3. Tvorba modelu - základní součástí modelu
4. Tvorba modelu - vstupní a výstupní pravidla, modelování prostojů
5. Tvorba modelu - vzorkování a náhodná čísla, pracovní síla
6. Tvorba modelu - dopravníky
7. Tvorba modelu - montáž součásti, atributy a proměnné
8. Tvorba modelu – Různé operační časy, balení do krabic, modelování směn, priorita strojů a zařízení
9. Tvorba modelu - modelování atributů a proměnných - pokročilé techniky
Conditions for subject completion
Occurrence in study plans
Occurrence in special blocks
Assessment of instruction