155-1032/01 – Softwarové inženýrství B (SWEB)
Garantující katedra | Katedra aplikované informatiky | Kredity | 5 |
Garant předmětu | doc. RNDr. Ivo Martiník, Ph.D. | Garant verze předmětu | doc. RNDr. Ivo Martiník, Ph.D. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinný |
Ročník | 1 | Semestr | letní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2013/2014 | Rok zrušení | 2020/2021 |
Určeno pro fakulty | EKF | Určeno pro typy studia | navazující magisterské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
Cílem předmětu je v návaznosti na předchozí předmět SW inženýrství A vysvětlit a na praktických příkladech ukázat použití návrhových vzorů v objektovém návrhu IS, resp. jako způsobu efektivního vývoje jednotlivých částí. Student si osvojí základní dovednosti práce s objektově orientovanými metodikami Rational Unified Process a Agilními metodikami vývoje IS.
Vyučovací metody
Přednášky
Cvičení (v učebně)
Anotace
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Další studijní materiály
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
E-learning
Další požadavky na studenta
Cvičení:
1. Aktivní práce na cvičení, docházka minimálně 80 %.
2. Schopnost správně řešit problémové situace na cvičeních k daným tématům, splnění průběžných úkolů.
3. Úspěšná obhajoba závěrečného projektu (zisk zápočtu).
Zkouška: ústní.
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
Rámcová osnova přednášek:
1. Metodika RUP – Rational Unified Process
2. Agilní metodiky – přístup k vývoji a řízení IS/IT
3. Problematika návrhových vzorů v oblasti strategie a provozi IS/IT
4. Princip a použití návrhového vzoru Strategy a Proxy (remote, lazy, dynamic)
5. Princip a použití návrhových vzorů Adapter, Facade
6. Princip a použití návrhového vzoru Factory (simple, factory method, abstract factory)
7. Princip a použití návrhových vzorů Iterator, Composite
8. Princip a použití návrhových vzorů MVC, Observer
9. Princip a použití návrhového vzoru Reflection (metamodelování)
10. Princip a použití návrhových vzorů Decorator,
11. Princip a použití návrhových vzorů State
12. Princip a použití návrhového vzoru Template
13. Princip a použití návrhových vzorů Bridge, Command
14. Skládání vzorů a jejich využití při efektivním vývoji IS/IT
Cvičení:
Aplikace jednotlivých návrhových vzorů v programovém prostředí JAVA.
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky