155-1302/01 – Projektování informačních systémů A (PISB)

Garantující katedraKatedra aplikované informatikyKredity6
Garant předmětuIng. Jan Ministr, Ph.D.Garant verze předmětuIng. Jan Ministr, Ph.D.
Úroveň studiapregraduální nebo graduálníPovinnostpovinný
Ročník3Semestrzimní
Jazyk výukyčeština
Rok zavedení2016/2017Rok zrušení2020/2021
Určeno pro fakultyEKFUrčeno pro typy studiabakalářské
Výuku zajišťuje
Os. čís.JménoCvičícíPřednášející
MIN20 Ing. Jan Ministr, Ph.D.
SEV0094 RNDr. Jaroslav Ševčík, Ph.D.
Rozsah výuky pro formy studia
Forma studiaZp.zak.Rozsah
prezenční Zápočet a zkouška 3+2

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

Cílem předmětu je získání základních dovedností při projektování informačních systémů objektově orientovaným přístupem. Student bude seznámen s modelovacím jazykem UML 2 a metodikou vývoje IS Scrum.

Vyučovací metody

Přednášky
Cvičení (v učebně)

Anotace

Povinná literatura:

ARLOW, Jim and Ila NEUSTADT. UML 2 a unifikovaný proces vývoje aplikací – Objektově orientovaná analýza a návrh prakticky. Brno: Computer Press, 2007. 567 s. ISBN 978-80-251-1503-9. KRAVAL, Ilja. Analytické modelování informačních systémů pomocí UML v praxi. Brno: Object Consulting, 2010. 140 s. ISBN 978-80-254-6986-6.

Doporučená literatura:

WIEGERS, Karl, E. Požadavky na Software – Od zadání k architektuře aplikace. 2. vyd. Brno: Computer Press, 2008. 448 s. ISBN 978-80-251-1877-1. VONDRÁK, Ivo. Metody specifikace softwarových systémů. http://vondrak.cs.vsb.cz/download/Metody_specifikace_softwarovych_systemu.pdf [15.10.2012]

Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta

E-learning

Další požadavky na studenta

Exercise: 1. Aktivní práce na cvičení, docházka minimálně 80 %. 2. Schopnost správně řešit problémové situace na cvičeních k daným tématům, splnění průběžných úkolů. 3. Úspěšná obhajoba závěrečného projektu (zisk zápočtu). Zkouška: ústní.

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.

Osnova předmětu

Rámcová osnova přednášek: 1. UML a vývoj informačního systému 2. Principy objektového modelování 3. Využití principů objektového modelování 4. Modelování USE CASE a vztah k BPMN 5. Funkční modelování 6. Dynamické modelování 7. Modelování architektury systému 8. Koncept metodiky Scrum 9. Agilní vlastnosti Scrum 10. Role a týmy metodiky Scrum 11. Metody a nástroje metodiky Scrum (Product Backlog. Sprinty a příběhy. Plánovací poker). 12. Řízení kvality metodiky Scrum Cvičení: Zpracování projektu menšího IS objektovým přístupem s využitím UML2, BPMN a metodiky Scrum.

Podmínky absolvování předmětu

Prezenční forma (platnost od: 2016/2017 zimní semestr, platnost do: 2020/2021 letní semestr)
Název úlohyTyp úlohyMax. počet bodů
(akt. za podúlohy)
Min. počet bodůMax. počet pokusů
Zápočet a zkouška Zápočet a zkouška 100 (100) 51
        Zápočet Zápočet 45  15
        Zkouška Zkouška 55  20 3
Rozsah povinné účasti:

Zobrazit historii

Podmínky absolvování předmětu a účast na cvičeních v rámci ISP:

Zobrazit historii

Výskyt ve studijních plánech

Akademický rokProgramObor/spec.Spec.ZaměřeníFormaJazyk výuky Konz. stř.RočníkZLTyp povinnosti
2016/2017 (B6209) Systémové inženýrství a informatika (6209R017) Informatika v ekonomice P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán

Výskyt ve speciálních blocích

Název blokuAkademický rokForma studiaJazyk výuky RočníkZLTyp blokuVlastník bloku

Hodnocení Výuky

Předmět neobsahuje žádné hodnocení.