155-1302/01 – Projektování informačních systémů A (PISB)

Garantující katedraKatedra aplikované informatikyKredity6
Garant předmětuIng. Jan Ministr, Ph.D.Garant verze předmětuIng. Jan Ministr, Ph.D.
Úroveň studiapregraduální nebo graduálníPovinnostpovinný
Ročník3Semestrzimní
Jazyk výukyčeština
Rok zavedení2016/2017Rok zrušení
Určeno pro fakultyEKFUrčeno pro typy studiabakalářské
Výuku zajišťuje
Os. čís.JménoCvičícíPřednášející
MIN20 Ing. Jan Ministr, Ph.D.
SEV0094 RNDr. Jaroslav Ševčík, Ph.D.
Rozsah výuky pro formy studia
Forma studiaZp.zak.Rozsah
prezenční Zápočet a zkouška 3+2

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

Cílem předmětu je získání základních dovedností při projektování informačních systémů objektově orientovaným přístupem. Student bude seznámen s modelovacím jazykem UML 2 a metodikou vývoje IS Scrum.

Vyučovací metody

Přednášky
Cvičení (v učebně)

Anotace

Povinná literatura:

ARLOW, Jim and Ila NEUSTADT. UML 2 a unifikovaný proces vývoje aplikací – Objektově orientovaná analýza a návrh prakticky. Brno: Computer Press, 2007. 567 s. ISBN 978-80-251-1503-9. KRAVAL, Ilja. Analytické modelování informačních systémů pomocí UML v praxi. Brno: Object Consulting, 2010. 140 s. ISBN 978-80-254-6986-6.

Doporučená literatura:

WIEGERS, Karl, E. Požadavky na Software – Od zadání k architektuře aplikace. 2. vyd. Brno: Computer Press, 2008. 448 s. ISBN 978-80-251-1877-1. VONDRÁK, Ivo. Metody specifikace softwarových systémů. http://vondrak.cs.vsb.cz/download/Metody_specifikace_softwarovych_systemu.pdf [15.10.2012]

Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta

E-learning

Další požadavky na studenta

Exercise: 1. Aktivní práce na cvičení, docházka minimálně 80 %. 2. Schopnost správně řešit problémové situace na cvičeních k daným tématům, splnění průběžných úkolů. 3. Úspěšná obhajoba závěrečného projektu (zisk zápočtu). Zkouška: ústní.

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.

Osnova předmětu

Rámcová osnova přednášek: 1. UML a vývoj informačního systému 2. Principy objektového modelování 3. Využití principů objektového modelování 4. Modelování USE CASE a vztah k BPMN 5. Funkční modelování 6. Dynamické modelování 7. Modelování architektury systému 8. Koncept metodiky Scrum 9. Agilní vlastnosti Scrum 10. Role a týmy metodiky Scrum 11. Metody a nástroje metodiky Scrum (Product Backlog. Sprinty a příběhy. Plánovací poker). 12. Řízení kvality metodiky Scrum Cvičení: Zpracování projektu menšího IS objektovým přístupem s využitím UML2, BPMN a metodiky Scrum.

Podmínky absolvování předmětu

Prezenční forma (platnost od: 2016/2017 zimní semestr)
Název úlohyTyp úlohyMax. počet bodů
(akt. za podúlohy)
Min. počet bodů
Zápočet a zkouška Zápočet a zkouška 100 (100) 51
        Zápočet Zápočet 45  15
        Zkouška Zkouška 55  20
Rozsah povinné účasti:

Zobrazit historii

Výskyt ve studijních plánech

Akademický rokProgramObor/spec.Spec.FormaJazyk výuky Konz. stř.RočníkZLTyp povinnosti
2016/2017 (B6209) Systémové inženýrství a informatika (6209R017) Informatika v ekonomice P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán

Výskyt ve speciálních blocích

Název blokuAkademický rokForma studiaJazyk výuky RočníkZLTyp blokuVlastník bloku