155-1303/02 – Projektování informačních systémů (PIS)
Garantující katedra | Katedra aplikované informatiky | Kredity | 5 |
Garant předmětu | Ing. Radek Němec, Ph.D. | Garant verze předmětu | Ing. Radek Němec, Ph.D. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinný |
Ročník | 2 | Semestr | zimní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2018/2019 | Rok zrušení | |
Určeno pro fakulty | EKF | Určeno pro typy studia | bakalářské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
Cílem předmětu je získání základních dovedností při projektování informačních systémů objektově orientovaným přístupem. Student bude seznámen s modelovacím jazykem UML 2 a metodikou vývoje IS Scrum.
Vyučovací metody
Přednášky
Cvičení (v učebně)
Projekt
Anotace
Cílem předmětu je získání základních dovedností při projektování informačních systémů objektově orientovaným přístupem. Student bude seznámen s modelovacím jazykem UML 2 a metodikou vývoje IS Scrum.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
Zápočet:
- aktivní účast na cvičeních;
- zpracování projektu dle požadované struktury a jeho odevzdání v daném termínu;
Zkouška:
- ústní (obhajoba projektu a ústní otázky z daných okruhů);
- získání minimálně 28 bodů z 55.
E-learning
Studenti mají k dispozici v LMS Moodle prezentace jednotlivých přednášek, případových studií, zadání a data pro cvičení.
Další požadavky na studenta
Aktivní účast na cvičeních.
Zpracování projektu dle požadované struktury a jeho odevzdání v daném termínu.
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
1. Životní cyklus vývoje informačního systému
2. Zpracování uživatelských požadavků
3. Metriky
4. Principy objektového modelování, objektové paradigma
5. Úrovně abstrakce informačního systému
6. Charakteristika UML 2 a metodiky UP
7. Use Case Diagram a vztah k BPMN
8. Class diagram
9. Activity diagram, Sequence diagram a Communication diagram
10. Ostatní diagramy UML 2
11. Charakteristika agilního přístupu k vývoji informačního systému
12. Normy, standardy, metodiky vývoje informačního systému
13. Metodika Scrum (role, týmy, Product backlog, Sprinty, příběhy, plánovací poker)
14. Řízení kvality metodiky Scrum
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky