155-1317/01 – Reklamní grafika (RG)

Garantující katedraKatedra aplikované informatikyKredity5
Garant předmětuIng. Ivana Čermáková, Ph.D.Garant verze předmětuIng. Ivana Čermáková, Ph.D.
Úroveň studiapregraduální nebo graduálníPovinnostpovinný
Ročník2Semestrletní
Jazyk výukyčeština
Rok zavedení2019/2020Rok zrušení
Určeno pro fakultyEKFUrčeno pro typy studiabakalářské
Výuku zajišťuje
Os. čís.JménoCvičícíPřednášející
CER0458 Ing. Ivana Čermáková, Ph.D.
SOB081 Ing. Lucie Sobková
Rozsah výuky pro formy studia
Forma studiaZp.zak.Rozsah
prezenční Klasifikovaný zápočet 2+2

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

Cílem předmětu je získání dovedností ve tvorbě jednoduchých grafických objektů pro účel reklamní prezentace (například tvorba loga, tvorba letáku, tvorba plakátu, tvorba vizuálu pro webové stránky apod.) Studenti se zdokonalí v práci v prostředí grafických balíků Corel.

Vyučovací metody

Přednášky
Cvičení (v učebně)

Anotace

Cílem předmětu je získání dovedností ve tvorbě jednoduchých grafických objektů pro účel reklamní prezentace (například tvorba loga, tvorba letáku, tvorba plakátu, tvorba vizuálu pro webové stránky apod.) Studenti se zdokonalí v práci v prostředí grafických balíků Corel.

Povinná literatura:

BLAŽEK, F. Typokniha: průvodce tvorbou tiskovin. Praha: UMPRUM, 2020. 260 s. ISBN 978-80-88308-12-6. TSCHICHOLD, J. Nová typografie. Praha: UMPRUM, 2021. 229 s. ISBN 978-80-88308-13-3. VYSEKALOVÁ, J. a J. MIKEŠ. Reklama: jak dělat reklamu. 4. akt. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2018. 232 s. ISBN 978-80-247-5865-7.

Doporučená literatura:

ATHERTON, J. Strategie sociálních médií: praktický průvodce tvorbou marketingové strategie pro sociální média. Brno: Lingea, 2022. 268 s. ISBN 978-80-7508-715-7. LOSEKOOT, M. a E. VYHNÁNKOVÁ. Jak na sítě: ovládněte čtyři principy úspěchu na sociálních sítích. Brno: Jan Melvil Publishing, 2019. 325 s. ISBN 978-80-7555-084-2. PŘIKRYLOVÁ, J. Moderní marketingová komunikace. 2. vyd. Praha: Grada, 2019. 328 s. ISBN 978-80-271-0787-2.

Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta

Vypracování semestrálního projektu a splnění zápočtového testu na min. 70 %.

E-learning

Další požadavky na studenta

Na studenta nejsou kladeny žádné další požadavky.

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.

Osnova předmětu

1. Stanovení základní podoby vytvářeného dokumentu 2. Základy kompozice, zlatý řez 3. Volba barev kompozice 4. Základní principy tvorby vektorové grafiky 5. Základní nástroje pro kreslení křivek a tvarů 6. Tahy, výplně, barevné přechody 7. Volba písma, typy písma 8. Vkládání a úprava textu 9. Typografické minimum 10. Práce s různými formáty 11. Příprava na tisk 12. Praktické aplikace vektorové a rastrové grafiky

Podmínky absolvování předmětu

Prezenční forma (platnost od: 2019/2020 zimní semestr)
Název úlohyTyp úlohyMax. počet bodů
(akt. za podúlohy)
Min. počet bodůMax. počet pokusů
Klasifikovaný zápočet Klasifikovaný zápočet 100  51 3
Rozsah povinné účasti: Účast na cvičení není povinná.

Zobrazit historii

Podmínky absolvování předmětu a účast na cvičeních v rámci ISP: Není nutná účast na seminářích je však nutno splnit úkoly, které jsou součástí zápočtu (vykonání je na individuální domluvě se cvičícím).

Zobrazit historii

Výskyt ve studijních plánech

Akademický rokProgramObor/spec.Spec.ZaměřeníFormaJazyk výuky Konz. stř.RočníkZLTyp povinnosti
2024/2025 (B0414A050001) Marketing (S01) Marketingová komunikace P čeština Ostrava 2 povinný stu. plán
2023/2024 (B0414A050001) Marketing (S01) Marketingová komunikace P čeština Ostrava 2 povinný stu. plán
2022/2023 (B0414A050001) Marketing (S01) Marketingová komunikace P čeština Ostrava 2 povinný stu. plán
2021/2022 (B0414A050001) Marketing (S01) Marketingová komunikace P čeština Ostrava 2 povinný stu. plán
2020/2021 (B0414A050001) Marketing (S01) Marketingová komunikace P čeština Ostrava 2 povinný stu. plán
2019/2020 (B0414A050001) Marketing (S01) Marketingová komunikace P čeština Ostrava 2 povinný stu. plán

Výskyt ve speciálních blocích

Název blokuAkademický rokForma studiaJazyk výuky RočníkZLTyp blokuVlastník bloku

Hodnocení Výuky



2022/2023 letní
2021/2022 letní
2020/2021 letní