170-0205/01 – Marketing informačního sektoru (MIS)

Garantující katedraVirtuální výuk. středisko ValmezKredity4
Garant předmětudoc. Ing. Josef Fiala, CSc.Garant verze předmětudoc. Ing. Josef Fiala, CSc.
Úroveň studiapregraduální nebo graduální
Jazyk výukyčeština
Rok zavedení2002/2003Rok zrušení2008/2009
Určeno pro fakultyEKFUrčeno pro typy studiabakalářské
Výuku zajišťuje
Os. čís.JménoCvičícíPřednášející
OPL001 Ing. Anna Oplatková, Ph.D.
Rozsah výuky pro formy studia
Forma studiaZp.zak.Rozsah
prezenční Zápočet a zkouška 2+0

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

- získat teoretické poznatky z oblasti marketingu, vypracování obchodní strategie firmy, - pochopit možnosti a způsoby získávání a zpracování informací o vnějším prostředí a jejich vlivu na efektivní činnost organizace

Vyučovací metody

Anotace

Cílem předmětu je získání teoretických poznatků z oblasti marketingu, vypracování obchodní strategie firmy, možnosti a způsoby získávání a zpracování informací o vnějším prostředí a jejich vlivu na efektivní činnost organizace.

Povinná literatura:

Povinná literatura: 1. Philip Kotler: Marketing management, Grada Publishing, Praha 2001 Doporučená literatura: 1. Petr Stuchlík, Martin Dvořáček: Reklama na Internetu, Grada Publishing, Praha 2002 2. Jaroslav Světlík: Euromarketing

Doporučená literatura:

Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta

E-learning

Další požadavky na studenta

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.

Osnova předmětu

1. Podstata marketingu a jeho úloha ve společnosti. 2. Charakteristika trhu, vztah kultury k trhu. 3. Euromarketing. 4. Marketing neziskového sektoru. 5. Marketingový informační systém. 6. Tvorba informačního systému. 7. Marketingová strategie. 8. Strategie a výkonnost znalostního podniku. 9. Marketingový mix v oblasti informačního sektoru. 10. marketingový komunikační mix. 11. Propagace a reklama. 12. Reklamní systémy. 13. Vztah marketingové činnosti a informací.

Podmínky absolvování předmětu

Prezenční forma (platnost od: 1960/1961 letní semestr)
Název úlohyTyp úlohyMax. počet bodů
(akt. za podúlohy)
Min. počet bodůMax. počet pokusů
Zápočet a zkouška Zápočet a zkouška 100 (145) 51 3
        Zkouška Zkouška 100  0 3
        Zápočet Zápočet 45  0 3
Rozsah povinné účasti:

Zobrazit historii

Podmínky absolvování předmětu a účast na cvičeních v rámci ISP:

Zobrazit historii

Výskyt ve studijních plánech

Akademický rokProgramObor/spec.Spec.ZaměřeníFormaJazyk výuky Konz. stř.RočníkZLTyp povinnosti
2008/2009 (B6209) Systémové inženýrství a informatika (6209R014) Informační a znalostní management (00) Informační a znalostní management P čeština Valašské Meziříčí 3 povinný stu. plán
2007/2008 (B6209) Systémové inženýrství a informatika (6209R014) Informační a znalostní management (00) Informační a znalostní management P čeština Valašské Meziříčí 3 povinný stu. plán
2006/2007 (B6209) Systémové inženýrství a informatika (6209R014) Informační a znalostní management (00) Informační a znalostní management P čeština Valašské Meziříčí 3 povinný stu. plán
2005/2006 (B6209) Systémové inženýrství a informatika (6209R014) Informační a znalostní management (00) Informační a znalostní management P čeština Valašské Meziříčí 3 povinný stu. plán
2005/2006 (B6209) Systémové inženýrství a informatika (6209R014) Informační a znalostní management (00) Informační a znalostní management P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2004/2005 (B6209) Systémové inženýrství a informatika (6209R014) Informační a znalostní management (00) Informační a znalostní management P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2004/2005 (B6209) Systémové inženýrství a informatika (6209R014) Informační a znalostní management (03) Informační a znalostní management P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán

Výskyt ve speciálních blocích

Název blokuAkademický rokForma studiaJazyk výuky RočníkZLTyp blokuVlastník bloku

Hodnocení Výuky

Předmět neobsahuje žádné hodnocení.