205-0501/01 – Počítačová grafika 1 (PCG1)
Garantující katedra | Oddělení informačních technologií | Kredity | 2 |
Garant předmětu | Mgr. Lenka Jurčíková, Ph.D. | Garant verze předmětu | Mgr. Lenka Jurčíková, Ph.D. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinný |
Ročník | 1 | Semestr | letní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2012/2013 | Rok zrušení | 2020/2021 |
Určeno pro fakulty | FAST | Určeno pro typy studia | bakalářské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
Rozvíjet kreativitu a invenci pomocí výpočetní techniky.
Pochopit základy typografie a používat textového editoru při tvorbě.
Schopnost analyzovat, plánovat a řešit předložený problém prostřednictvím tabulkového procesoru a jednoduchých programů.
Aplikovat znalosti grafického editoru na vlastní výtvarný návrh.
Vyučovací metody
Přednášky
Cvičení (v učebně)
Projekt
Anotace
Studenti se přednáškovou formou seznámí s teorií typografie, fotografie, možnostmi softwarových aplikací a tuto teorii následně aplikují na vlastních návrzích a řešeních. Praktickými výstupy během semestru bude rešerše (esej), programovaná úloha, informační (textový) plakát formátu B1, fotografická koláž a plakát „ateliérový“, který bude v tomto předmětu hodnocen z hlediska zvládnutí počítačové grafiky.
Povinná literatura:
http://fast10.vsb.cz/praktikum
Doporučená literatura:
http://fast10.vsb.cz/praktikum
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
Studenti během semestru elektronicky odevzdávají zadané úkoly.
Student je během semestru v trvalém kontaktu se svými pedagogy a průběžně získává a zdokonaluje své znalosti.
Na závěr semestru jsou nabyté znalosti studenta prověřeny v testu a ověřeny odevzdaným výtvarným dílem.
E-learning
Další požadavky na studenta
Minimálně 70% účast na cvičeních. Absence v rozsahu maximálně 30% musí být omluvena a omluva musí být vyučujícím akceptována (o důvodnosti omluvy rozhoduje vyučující).
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
1. Teorie textového editoru, možnosti, technika užití, pravidla práce.
2. Základy užití tabulkového procesoru.
3. Bibliografie, citace dle norem, označování výtvarných děl.
4. Esej, výtah z odborného textu, vyhledávání na Internetu, blogování.
5. Základy typografie, anatomie písma a textu.
6. Informační plakát formát B1, LayOut.
7. Teorie tabulkového procesoru, možnosti, technika užití, vzorce, funkce, grafy, makra.
8. Úlohy řešené pomocí tabulkového procesoru.
9. Algoritmus a programování.
10. Řešení problému od tvorby algoritmu až po vytvoření uživatelsky přívětivého programu.
11. Fotografie, osvětlení, expozice, fotografie architektury, focení modelů.
12. Zpracování fotografií prostřednictvím grafického editoru do koláže.
13. Prezentace typografického programu In design
14. Odevzdání závěrečné práce (ateliérový plakát), vykonání testu.
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky