228-0314/01 – Computational systems for special problems (VSSU)
Gurantor department | Department of Structural Mechanics | Credits | 5 |
Subject guarantor | prof. Ing. Jiří Brožovský, Ph.D. | Subject version guarantor | prof. Ing. Martin Krejsa, Ph.D. |
Study level | undergraduate or graduate | Requirement | Compulsory |
Year | 1 | Semester | summer |
| | Study language | Czech |
Year of introduction | 2019/2020 | Year of cancellation | |
Intended for the faculties | FAST | Intended for study types | Follow-up Master |
Subject aims expressed by acquired skills and competences
Ability to solve special problems of mechanics in civil engineering. Ability to select and use of proper computational model for these problems.
Teaching methods
Lectures
Tutorials
Summary
The subject is focused on numerical solution of problems in civil engineering mechanics which cannot be solved by common approaches. The attention is given to parametrization of solution, to special models of non-linear behavior and to use of contact problems in structural mechanics.
Compulsory literature:
Recommended literature:
Way of continuous check of knowledge in the course of semester
Written and oral exam.
E-learning
Other requirements
Schopnost částečného samostudia
Prerequisities
Subject has no prerequisities.
Co-requisities
Subject has no co-requisities.
Subject syllabus:
- Moderní programové systémy, ANSYS.
- Vyhodnocování výsledků výpočtů.
- Řešení fyzikálně nelineárních úloh - plasticita 2D.
- Řešení fyzikálně nelineárních úloh - plasticita 3D.
- Řešení fyzikálně nelineárních úloh - beton.
- Stabilita konstrukcí.
- Geometricky nelineární úlohy - velké deformace.
- Kontaktní úlohy - modelování okrajových podmínek.
- Kontaktní úlohy - modelování detailů konstrukcí.
- Příkazový jazyk výpočetního systému.
- Parametrizace výpočtů - úvod.
- Parametrizace výpočtů - práce s výsledky.
- Parametrizace výpočtů - příklad 1.
- Parametrizace výpočtů - příklad 2.
Conditions for subject completion
Occurrence in study plans
Occurrence in special blocks
Assessment of instruction