330-0325/01 – Interakční trénink (INTERT)
Garantující katedra | Katedra aplikované mechaniky | Kredity | 2 |
Garant předmětu | Mgr.Ing. Alena Bilošová, Ph.D. | Garant verze předmětu | Mgr.Ing. Alena Bilošová, Ph.D. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinně volitelný typu B |
Ročník | 2 | Semestr | zimní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2015/2016 | Rok zrušení | 2023/2024 |
Určeno pro fakulty | FS | Určeno pro typy studia | bakalářské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
Cílem je poznání sebe sama a zlepšení mezilidské komunikace.
Vyučovací metody
Semináře
Anotace
Obsah předmětu patří do kategorie tzv. soft skills, což jsou dovednosti založené nikoli na znalostech, ale na zkušenostech. Předmět je zaměřen na osobnostní rozvoj a sebepoznání studenta, zejména s ohledem na způsob jeho interakce ve skupině nebo v týmu. Cílem je podpořit chování, které mezilidský kontakt a týmovou práci usnadňuje a odbourat způsoby chování, které ji mohou narušovat.
Interakční trénink probíhá zážitkovou formou, tj. pomocí speciálních aktivit a her, na něž navazuje reflexe skupinových procesů vzniklých v jejich průběhu a sebereflexe vlastního prožívání.
Student, který zvýší své vědomí o vlastních vzorcích chování, má možnost tyto vzorce ovlivňovat a jednat vědomě, je psychicky stabilnější, odolnější a jeho potenciál pro týmovou práci je vyšší. Toto je výhodné zejména pro studenty, kteří uvažují do budoucna o manažerských pozicích, ale užitek z osobního rozvoje budou mít všichni participující studenti, a to nejen v profesním, ale i v soukromém životě.
Povinná literatura:
1.Kolařík, M. Interakční psychologický výcvik. Praha : Grada, 2011
2.Jarošová, E. a kol. Trénink sociálních a manažerských dovedností. Praha: Oeconomica, 2011
3.Hermochová, S. Hry pro dospělé. Praha: Grada, 2003
Doporučená literatura:
Payne, V. Teambuilding workshop: trénink týmových dovedností. Brno: Computer Press, c2007.
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
Zápočet: Účast na cvičeních, vypracování shrnující zprávy a sebereflexe.
E-learning
Další požadavky na studenta
Klasifikace předmětu bude provedena na základě sebereflexe studenta, kterou provede ve formě písemné zprávy nebo prezentace o průběhu semestru, nabytých zkušenostech a pokusech o uplatnění těchto zkušeností ve studiu i v běžném životě.
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
Seznámení s pravidly fungování a normami tréninkové skupiny.
Skupinové normy, skupinová koheze, stadia vývoje skupiny.
Bezpečí a důvěra ve skupině.
Sebepoznání, introspekce, aktivní naslouchání, konfrontace.
Poskytování a přijímání zpětné vazby.
Zkoušení nových vzorců chování.
Podmínky absolvování předmětu
Podmínky absolvování jsou definovány pouze pro konkrétní verzi předmětu a formu studia
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky