330-7034/01 – Management kultury (MK)
Garantující katedra | Katedra aplikované mechaniky | Kredity | 3 |
Garant předmětu | Mgr. Petr Bilík, Ph.D. | Garant verze předmětu | Mgr. Petr Bilík, Ph.D. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinně volitelný typu B |
Ročník | 2 | Semestr | zimní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2019/2020 | Rok zrušení | |
Určeno pro fakulty | FS | Určeno pro typy studia | bakalářské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
Zajistit pochopení probírané látky. Naučit studenty aplikovat získané teoretické poznatky v designérské praxi.
Vyučovací metody
Cvičení (v učebně)
Anotace
Seminář je zaměřen na projektové uvažování v oblasti kultury, koncipování vlastního projektu a zohlednění všech organizačních a řídících faktorů specifických pro danou oblast. Cílem je připravit frekventanty na základní a běžné strukturální zákonitosti managementu kultury, stejně jako na organizaci eventů a krizový management. V rámci úvodních setkání budou osvětlena tato témata:
a) Typ organizací a podnikání v kultuře
b) Development kulturního projektu a jeho náležitosti
c) Specifika jednotlivých kulturních a uměleckých oblastí
d) Téma, mapování trhu a positioning
e) Kalibrace, timing a lokalizace, volba cílových skupin projektových či institucionálních aktivit
f) Vytváření image, advokační strategie
g) Sestavení týmu a struktura personálního zajištění
h) Financování a udržitelný byznys model
i) Marketing, public relations, databáze a archív
j) Vyhodnocení a podklady pro další rozvoj projektu
Samostatné projekty budou orientovány na zájmové aktivity frekventantů, u nichž bude individuálně diskutován potenciál rozvoje a koncepčního uchopení, případně budoucí realizace. V rámci písemných prací bude designován vlastní projekt dle předchozí matrice a po nastudování odborné literatury. Projekty budou prezentovány a analyzovány v kooperaci s ostatními účastníky semináře, aby byla vytěžena možnost efektivní zpětné vazby.
Povinná literatura:
Dvořák, Jan: Kreativní management pro divadlo. Pražská scéna 2004.
Gagoort Giep: Umělecký management v podnikatelském stylu. KANT 2010.
Lukasz Wróblewski: Culture Management: Strategy and marketing aspects. Logos Verlag Berlin 2017.
Doporučená literatura:
Vojík Vladimír: Podnikání v kultuře a umění. Wolters Kluwer v ČR 2009.
Pernica Petr: Nový pohled na kulturu: Logistika kultury. Academia 2017.
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
Student je průběžně hodnocen po zpracování dílčích úkolu. Aktivní účast na seminářích minimálně 80 %.
E-learning
Další požadavky na studenta
Aktivní účast na seminářích minimálně 80 %.
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
1-2. Management kultury – teoretická část
3-10. Tvorba vlastní vize a její precizace
10.-13. Závěrečná prezentace a její hodnocení
Podmínky absolvování předmětu
Podmínky absolvování jsou definovány pouze pro konkrétní verzi předmětu a formu studia
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky