340-0340/03 – Počítačová grafika (PG)

Garantující katedraKatedra konstruováníKredity5
Garant předmětuMgA. Petr NeničkaGarant verze předmětuMgA. Petr Nenička
Úroveň studiapregraduální nebo graduálníPovinnostpovinný
Ročník3Semestrletní
Jazyk výukyčeština
Rok zavedení2010/2011Rok zrušení2019/2020
Určeno pro fakultyFSUrčeno pro typy studiabakalářské
Výuku zajišťuje
Os. čís.JménoCvičícíPřednášející
NEN01 MgA. Petr Nenička
Rozsah výuky pro formy studia
Forma studiaZp.zak.Rozsah
prezenční Zápočet a zkouška 1+3

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

Získání znalostí z oblasti počítačové grafiky Získání dovedností a schopnosti praktické aplikace v oblasti počítačové grafiky

Vyučovací metody

Přednášky
Semináře

Anotace

Studenti získají znalosti teoretické i praktické z oblasti základů vizualizace a animace, využití software 3D Studio MAX, BRYCE 3D, dále budou seznámeni s možnostmi animace a vizualizace 3D modelů v prostředí INVENTOR, CAD/CAM/CAE systémů běžně používaných.

Povinná literatura:

[1] IT CAD, CCB spol. s r.o. [2] KRÁL, M.: Ergonomie a její využití v technické praxi; VAVA, Ostrava 1998. [3] Normy:ČSN EN 547 - 3: Bezpečnost strojních zařízení - Tělesné rozměry - Část 3: Antropometrické údaje [4] 3D Studio – příručka uživatele

Doporučená literatura:

Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta

Je řešen semestrální projekt a bodovaný úkol

E-learning

Další požadavky na studenta

XXXXX XXXXX XXXXX XXXXX

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.

Osnova předmětu

Práce s 3D pohledy, orientace v 3D prostoru, manipulace s objekty. Transformace objektů. Nástroje přesného konstruování - tvorba objektů, metody tvorby objektů, geometrická primitiva, spline křivky a text, objekty tvořené tažením profilů. Morph, Boolean a částicové systémy. Kopírování objektů a tvorba polí, modifikace objektů. Světla a kamery. Vzhled povrchů. Základní materiály. Animování hierarchie objektů, inverzní kinematika, track View. Vizualizace (rendering). Rendering scén a animace. Atmosférické efekty a okolí.

Podmínky absolvování předmětu

Prezenční forma (platnost od: 2010/2011 zimní semestr, platnost do: 2019/2020 letní semestr)
Název úlohyTyp úlohyMax. počet bodů
(akt. za podúlohy)
Min. počet bodůMax. počet pokusů
Zápočet a zkouška Zápočet a zkouška 100 (100) 51
        Zápočet Zápočet 35  18
        Zkouška Zkouška 65  33 3
Rozsah povinné účasti:

Zobrazit historii

Podmínky absolvování předmětu a účast na cvičeních v rámci ISP:

Zobrazit historii

Výskyt ve studijních plánech

Akademický rokProgramObor/spec.Spec.ZaměřeníFormaJazyk výuky Konz. stř.RočníkZLTyp povinnosti
2011/2012 (B2341) Strojírenství (2302R010) Konstrukce strojů a zařízení (60) Design průmyslových výrobků P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2010/2011 (B2341) Strojírenství (2302R010) Konstrukce strojů a zařízení (60) Design průmyslových výrobků P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán

Výskyt ve speciálních blocích

Název blokuAkademický rokForma studiaJazyk výuky RočníkZLTyp blokuVlastník bloku

Hodnocení Výuky

Předmět neobsahuje žádné hodnocení.