340-0344/03 – Průmyslový design I (PDI)
Garantující katedra | Katedra konstruování | Kredity | 5 |
Garant předmětu | MgA. Petr Nenička | Garant verze předmětu | MgA. Petr Nenička |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinný |
Ročník | 3 | Semestr | zimní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2013/2014 | Rok zrušení | |
Určeno pro fakulty | FS | Určeno pro typy studia | bakalářské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
Znalost a pochopení základních vědomostí z oblasti teorie a vývoje designu, navíc také základní dovednosti v navrhování průmyslových výrobků s respektováním estetických, ergonomických, funkčních, technologických, ekonomických a ekologických hledisek.
Vyučovací metody
Přednášky
Individuální konzultace
Cvičení (v učebně)
Experimentální práce v laboratoři
Anotace
Studenti se seznámí se základními pojmy průmyslového designu, základními postupy při navrhování výrobků a vývojem designu ve 2. pol. 20. století. S řešením designu průmyslového výrobku se seznámí také prakticky.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
Hodnocení vypracovaných semestrálních úkolů a kontrolní otázky.
E-learning
Další požadavky na studenta
Navštívit výstavu/veletrh nebo se zúčastnit exkurze (např. Designblok – Prague International Design Festival)
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
• Základní pojmy průmyslového designu
• Základní metody navrhování výrobků – Vytváření skic
• Základní metody navrhování výrobků – Vytváření virtuálních modelů – Tvorba křivek, tvarů a jejich úpravy (Software Rhinoceros, NURBS modelář)
• Základní metody navrhování výrobků – Vytváření virtuálních modelů – Tvorba ploch a jejich úpravy (Software Rhinoceros, NURBS modelář)
• Základní metody navrhování výrobků – Vytváření virtuálních modelů – Metody editace 3D objektů (Software Rhinoceros, NURBS modelář)
• Základy grafického designu – Základní pojmy vektorové a bitmapové grafiky
• Zásady tvorby odborných textů (referát, bakalářská práce apod.)
• Řešení designu výrobku
—
• Design 50. let 20. stol. – Biomorfní moderna / Designérské „baroko\" / Skandinávský design
• Design 50. let 20. stol. – Zdeněk Kovář a design v Československu
• Design 60. let 20. stol. – Moderna a její modifikace
• Design 60. let 20. stol. – Elegantní moderna, pop-design a radikální design
• Design 70. let 20. stol. – Pokračovatelé radikálního designu / Etablování postmoderny
• Design 70. let 20. stol. – Moderna a realita průmyslové výroby / „Humanistický\" design
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky