340-0388/01 – Ateliér produktového designu II (APD II)
Garantující katedra | Katedra konstruování | Kredity | 10 |
Garant předmětu | MgA. Petr Nenička | Garant verze předmětu | MgA. Petr Nenička |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinný |
Ročník | 4 | Semestr | zimní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2019/2020 | Rok zrušení | |
Určeno pro fakulty | USP, FS | Určeno pro typy studia | bakalářské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
Student je schopen analyzovat zadaní, … formulovat ideu… prezentovat a realizovat řešení včetně variant. K tvůrčí práci je schopen využívat jak metod klasických, tak digitálních.
Vyučovací metody
Individuální konzultace
Cvičení (v učebně)
Experimentální práce v laboratoři
Projekt
Ostatní aktivity
Anotace
Podstata výuky spočívá v soustavné, intenzivně konzultované přípravě na samostatnou tvůrčí činnost v jedné z oblastí průmyslového výtvarnictví ‒ v produktovém designu. V přípravě je na proces průmyslového designu nahlíženo jak z hlediska fází (analýza, navrhování, realizace, prezentace), tak z hlediska metod (skicování, virtuální modelování, sochařské modelování, rapid prototyping, fotorealistické vizualizace apod.), přičemž důraz je kladen na metody digitální. Ateliérová výuka (APD I a APD II) se liší v konkrétních zadáních. Rozsah a náročnost řešených zadání roste (v APD II vyšší než v APD I), v případě společných zadání se liší pouze nároky na zpracování.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
Je praktická i verbální – obhajoba klauzurního projektu a semestrální práce.
E-learning
Další požadavky na studenta
K obhajobě klauzurního projektu prezentační postery (min. 2 – semestrální a klauzurní), modely nebo prototypy vč. vývojových prostorových skic
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
Ateliérová výuka sestává ze dvou částí:
• 1.–11. týden – semestrální výuka – student řeší minimálně dvě různá semestrální zadání (zadáním se také rozumí designérské soutěže a spolupráce s praxí) vycházející z okruhu témat pro specializaci Produktový design buď individuálně, nebo v rámci výuky týmové práce s dalším studentem / dalšími studenty. Při společných konzultacích se setkávají studenti 3. a 4. ročníků této specializace. Studenti řeší projekty s vyšším stupněm obtížnosti než v předchozím semestru.
• 12.–14. týden – klauzurní projekt – student samostatně řeší obvykle zadání vycházející ze semestrální práce.
Osnova semestrální výuky z hlediska fází procesu designu:
• 1.–2. týden – zadání semestrální práce (okruh témat), analýza zadání a rešerše (knihy, firemní literatura, periodika, webové stránky, díla atd.)
• 3.–5. týden – rozpracování možných designérských řešení (skicování)
• 6.–9. týden – rozvedení vybraných řešení v prostoru jak elektronickém (virtuální modelování), tak fyzickém (sochařské modelování, rychlé prototypování atd.)
• 10.–11. týden – realizace fotorealistických vizualizací a dalších podkladů pro prezentaci
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky
Předmět neobsahuje žádné hodnocení.