340-0389/01 – Virtuální modelování a vizualizace II (VMaV II)
Garantující katedra | Katedra konstruování | Kredity | 2 |
Garant předmětu | MgA. Petr Nenička | Garant verze předmětu | MgA. Petr Nenička |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinný |
Ročník | 4 | Semestr | zimní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2019/2020 | Rok zrušení | |
Určeno pro fakulty | FS, USP | Určeno pro typy studia | bakalářské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
xxxxx xxxxx xxxxx xxxxx xxxxx
Vyučovací metody
Individuální konzultace
Cvičení (v učebně)
Ostatní aktivity
Anotace
Proces navrhování produktů si dnes těžko bez virtuálního modelování a fotorealistické vizualizace umíme představit, právě proto je vzdělavání v oblasti digitálních metod tak důležité. Linie výuky je rozvržena do tří částí: v předmětu Virtuální modelování a vizualizace I (VMaV I) jde o uživatelské zvládnutí softwaru Rhinoceros (3D modelování ploch volného tvaru pomocí geometrie NURBS), ve VMaV II o uživatelské zvládnutí zásuvného modulu V-Ray for Rhinoceros (generování fotorealistických obrázků) a ve VMaV III o uživatelské zvládnutí zásuvného modulu Grasshopper for Rhino (vytváření plně parametrických a interaktivních grafických programů ‒ generativních modelů).
Povinná literatura:
CHIANG, C., D. ALOMAR a F. RENTAS. V-Ray for Rhino User Manual [*.pdf]. USA: ASGVIS, [cca. 2007].
MENHERT, Michael. První krůčky ve V-Rayi pro Rhino – 2. díl. In: Rhino3D [online]. 29. 10. 2006 [cit. 2019-03-03]. Dostupné z: http://www.rhino3d.cz/clanky/renderovani/prvni-krucky-ve-v-rayi-pro-rhino-2-dil.html
MENHERT, Michael. První krůčky ve V-Rayi pro Rhino – 3. díl. In: Rhino3D [online]. 18. 1. 2007 [cit. 2019-03-03]. Dostupné z: http://www.rhino3d.cz/clanky/renderovani/prvni-krucky-ve-v-rayi-pro-rhino-3-dil.html
SLANINA, Jan. První krůčky ve V-Rayi pro Rhino – 1. díl. In: Rhino3D [online]. 18. 9. 2006 [cit. 2019-03-03]. Dostupné z: http://www.rhino3d.cz/clanky/renderovani/prvni-krucky-ve-v-rayi-pro-rhino-1-dil.html
Doporučená literatura:
CHAOS GROUP. Chaos Group: Rendering & Simulation Software. V-Ray, VRscans & Phoenix FD [online]. Chaos Software, ©2019 [cit. 2019-05-04]. Dostupné z: https://www.chaosgroup.com/
MCNEEL, Robert & Associates. Rhino 6 for Windows [online]. Robert McNeel & Associates, ©2019. [cit. 2019-05-04]. Dostupné z: https://www.rhino3d.com/
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
Uživatelské zvládnutí softwaru student prokazuje předloženými fotorealistickými vizualizacemi.
E-learning
Další požadavky na studenta
xxxxx xxxxx xxxxx xxxxx xxxxx
Prerekvizity
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
V-Ray for Rhino 2.0
1. Informace o zásuvném modulu, interface
2.–3. Material Editor, vrstvy materiálu
4.–5. Textury, práce s texturami
6.–7. Options
8. Frame Buffer
9.–10. Rendering, Real Time R
11.–12. Scéna, osvětlení, kamera
13. Wrapper Material
14. V-Ray Proxy
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky
Předmět neobsahuje žádné hodnocení.