342-0628/01 – Krizový management v LD (KMvLD)
Garantující katedra | Institut dopravy | Kredity | 4 |
Garant předmětu | doc. Ing. Vladimír Smrž, Ph.D. | Garant verze předmětu | doc. Ing. Vladimír Smrž, Ph.D. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinný |
Ročník | 2 | Semestr | zimní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2009/2010 | Rok zrušení | 2012/2013 |
Určeno pro fakulty | FS | Určeno pro typy studia | navazující magisterské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
Cílem předmětu je dosáhnout toho, aby studenti pochopili nevyhnutelnost vzniku krizových situací jako součásti provozování rizikových aktivit a nutnosti hledání optimálních způsobů, jak tyto situace řešit dokázali implementovat získané poznatky do vlastní provozní praxe.
Vyučovací metody
Přednášky
Cvičení (v učebně)
Anotace
Řízení mimořádných událostí v prostředí letecké dopravy zahrnuje řadu různých činností, od různých tranzitních operací, tranzit policie, bezpečnost, zabezpečení, oddělení řízení rizik, po popis činnosti nouzového koordinátora, jehož práce se věnuje vývoji, monitorování a udržování politik, postupů a specifikací pro mimořádné situace.
Povinná literatura:
[1] Hodgkinson PE & Stewart M., Jak se vyrovnat s katastrofou - Příručka po katastrofě psychosociální následnou péči, Routledge, London, 1991
[2] Smrž, V.: Zvyšování bezpečnosti letecké dopravy prostřednictvím eliminace nežádoucích aspektů lidského činitele, Habilitační práce, VŠB – TU Ostrava, Ostrava 2008, 118 stran
Doporučená literatura:
Další studijní materiály
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
E-learning
Další požadavky na studenta
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
1 Lidská výkonnost pod vlivem stresu
2 Běžné projevy a příznaky stresové reakce
2.1 Fyzické příznaky
2.2 Kognitivní příznaky
2.3 Emocionální příznaky
2.4 Behaviorální příznaky
3 Kritické události
3.1 Definice kritické události
3.2 Příklady kritických událostí
4 Fáze krizového managementu
4.1 Debriefing
4.2 Defusing
4.3 Demobilizace
4.4 Podpora v terénu
5 Služby poskytované v rámci KM
6 Role v rámci KM
7 Jednotlivé symptomy a možnosti pomoci
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky
Předmět neobsahuje žádné hodnocení.