342-3359/01 – Management a marketing v dopravě a logistice (MaMvDL)
Garantující katedra | Institut dopravy | Kredity | 4 |
Garant předmětu | Ing. Jana Míková, Ph.D. | Garant verze předmětu | Ing. Jana Míková, Ph.D. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinný |
Ročník | 3 | Semestr | zimní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2021/2022 | Rok zrušení | |
Určeno pro fakulty | FS | Určeno pro typy studia | bakalářské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
Student se seznámí s procesem rozhodování, plánování, organizaci a tvorbou organizačních struktur. Dále se student seznámí s trhem a marketingovým prostředím, marketingovým mixem v dopravě a logistice. Po absolvování předmětu budou studenti schopni sestavit Business Plán, který představuje faktory úspěchu budoucího podnikání, možná rizika, finanční plán i časový harmonogram.
Vyučovací metody
Přednášky
Cvičení (v učebně)
Anotace
Student se seznámí s procesem rozhodování, plánování, organizaci a tvorbou organizačních struktur. Dále se student seznámí s trhem a marketingovým prostředím, marketingovým mixem v dopravě a logistice. Po absolvování předmětu budou studenti schopni sestavit Business Plán, který představuje faktory úspěchu budoucího podnikání, možná rizika, finanční plán i časový harmonogram.
Povinná literatura:
Blažek, L. Management, Organizování, rozhodování, ovlivňování - 2., rozšířené vydání. Praha: Grada, 2014, ISBN: 978-80-247-4429-2
Donelly H. James; Gibson L. James; Management. Praha: Grada, 1997, ISBN: 978-80-7169-422-9
Kotler, F.; Marketing a management - 14. vydání. Praha: Grada, 2013, ISBN: 978-80-247-4150-5
Kotler, F.; Armstrong, G.; Marketing – 6. vydání. Praha: Grada, 2003, ISBN: 978-80-247-0513-2
Marketing Week, Centaur Communication,London
http://www.marketingweek.com
Doporučená literatura:
Kotler, F.; Armstrong, G.; Marketing – 6. vydání. Praha: Grada, 2003, ISBN: 978-80-247-0513-2
Marketing Week, Centaur Communication,London
http://www.marketingweek.com
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
Pro prezenční i kombinovanou formu studia:
1. písemná práce max. 40 bodů
2. vypracování projektu max. 60 bodů
Celkové hodnocení: min. 51 bodů, max. 100 bodů
E-learning
lms.vsb.cz
Další požadavky na studenta
Žádné další požadavky na studenty nejsou definovány.
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
1. Úvod do předmětu, základní pojmy, pojetí managementu
2. Rozhodování a princip volby
3. Plánování a plánovací proces
4. Motivace, motivační nástroje, řízení lidských zdrojů
5. Organizování, organizační struktury, vytváření organizačních struktur
6. Komunikace, vnitřní a vnější komunikační systémy
7. Kontrola, controlling, audit
8. Marketing, prostředí marketingu, trh a cílený marketing, typy nákupního chování
9. Marketingový mix – výrobek, cena
10. Marketingový mix – komunikace a stimulování prodeje, distribuce
11. Business Plán - Cíl, poslání, klíče k úspěchu, Přehled o společnosti,
12. Business Plán - Produkty a služby, Analýza trhu, Finanční plán, Cash flow
13. Business Plán - Strategie plánu a nástroje k jeho dosažení, SWOT analýza
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky
Předmět neobsahuje žádné hodnocení.