342-3359/01 – Management a marketing v dopravě a logistice (MaMvDL)

Garantující katedraInstitut dopravyKredity4
Garant předmětuIng. Jana Míková, Ph.D.Garant verze předmětuIng. Jana Míková, Ph.D.
Úroveň studiapregraduální nebo graduálníPovinnostpovinný
Ročník3Semestrzimní
Jazyk výukyčeština
Rok zavedení2021/2022Rok zrušení
Určeno pro fakultyFSUrčeno pro typy studiabakalářské
Výuku zajišťuje
Os. čís.JménoCvičícíPřednášející
MIK62 Ing. Jana Míková, Ph.D.
OLI22 doc. Ing. Ivana Olivková, Ph.D.
Rozsah výuky pro formy studia
Forma studiaZp.zak.Rozsah
prezenční Klasifikovaný zápočet 2+2
kombinovaná Klasifikovaný zápočet 8+8

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

Student se seznámí s procesem rozhodování, plánování, organizaci a tvorbou organizačních struktur. Dále se student seznámí s trhem a marketingovým prostředím, marketingovým mixem v dopravě a logistice. Po absolvování předmětu budou studenti schopni sestavit Business Plán, který představuje faktory úspěchu budoucího podnikání, možná rizika, finanční plán i časový harmonogram.

Vyučovací metody

Přednášky
Cvičení (v učebně)

Anotace

Student se seznámí s procesem rozhodování, plánování, organizaci a tvorbou organizačních struktur. Dále se student seznámí s trhem a marketingovým prostředím, marketingovým mixem v dopravě a logistice. Po absolvování předmětu budou studenti schopni sestavit Business Plán, který představuje faktory úspěchu budoucího podnikání, možná rizika, finanční plán i časový harmonogram.

Povinná literatura:

Blažek, L. Management, Organizování, rozhodování, ovlivňování - 2., rozšířené vydání. Praha: Grada, 2014, ISBN: 978-80-247-4429-2 Donelly H. James; Gibson L. James; Management. Praha: Grada, 1997, ISBN: 978-80-7169-422-9 Kotler, F.; Marketing a management - 14. vydání. Praha: Grada, 2013, ISBN: 978-80-247-4150-5 Kotler, F.; Armstrong, G.; Marketing – 6. vydání. Praha: Grada, 2003, ISBN: 978-80-247-0513-2 Marketing Week, Centaur Communication,London http://www.marketingweek.com

Doporučená literatura:

Kotler, F.; Armstrong, G.; Marketing – 6. vydání. Praha: Grada, 2003, ISBN: 978-80-247-0513-2 Marketing Week, Centaur Communication,London http://www.marketingweek.com

Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta

Pro prezenční i kombinovanou formu studia: 1. písemná práce max. 40 bodů 2. vypracování projektu max. 60 bodů Celkové hodnocení: min. 51 bodů, max. 100 bodů

E-learning

lms.vsb.cz

Další požadavky na studenta

Žádné další požadavky na studenty nejsou definovány.

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.

Osnova předmětu

1. Úvod do předmětu, základní pojmy, pojetí managementu 2. Rozhodování a princip volby 3. Plánování a plánovací proces 4. Motivace, motivační nástroje, řízení lidských zdrojů 5. Organizování, organizační struktury, vytváření organizačních struktur 6. Komunikace, vnitřní a vnější komunikační systémy 7. Kontrola, controlling, audit 8. Marketing, prostředí marketingu, trh a cílený marketing, typy nákupního chování 9. Marketingový mix – výrobek, cena 10. Marketingový mix – komunikace a stimulování prodeje, distribuce 11. Business Plán - Cíl, poslání, klíče k úspěchu, Přehled o společnosti, 12. Business Plán - Produkty a služby, Analýza trhu, Finanční plán, Cash flow 13. Business Plán - Strategie plánu a nástroje k jeho dosažení, SWOT analýza

Podmínky absolvování předmětu

Prezenční forma (platnost od: 2021/2022 letní semestr)
Název úlohyTyp úlohyMax. počet bodů
(akt. za podúlohy)
Min. počet bodůMax. počet pokusů
Klasifikovaný zápočet Klasifikovaný zápočet 100  51 3
Rozsah povinné účasti: 70% docházka - přednášky a cvičení

Zobrazit historii

Podmínky absolvování předmětu a účast na cvičeních v rámci ISP:

Zobrazit historii

Výskyt ve studijních plánech

Akademický rokProgramObor/spec.Spec.ZaměřeníFormaJazyk výuky Konz. stř.RočníkZLTyp povinnosti
2024/2025 (B1041A040008) Inteligentní doprava a logistika P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán

Výskyt ve speciálních blocích

Název blokuAkademický rokForma studiaJazyk výuky RočníkZLTyp blokuVlastník bloku

Hodnocení Výuky

Předmět neobsahuje žádné hodnocení.