345-0062/02 – Marketing (Mk)

Garantující katedraKatedra mechanické technologieKredity4
Garant předmětuFiktivní UživatelGarant verze předmětudoc. Ing. Miloslav Konečný, CSc.
Úroveň studiapregraduální nebo graduálníPovinnostvolitelný odborný
Ročník6Semestrzimní
Jazyk výukyčeština
Rok zavedení1990/1991Rok zrušení2006/2007
Určeno pro fakultyFSUrčeno pro typy studiamagisterské
Výuku zajišťuje
Os. čís.JménoCvičícíPřednášející
KOC70 Ing. Petra Kočiščáková, Ph.D.
NEC45 Ing. Libor Nečas, Ph.D.
Rozsah výuky pro formy studia
Forma studiaZp.zak.Rozsah
prezenční Zápočet a zkouška 2+2
kombinovaná Zápočet a zkouška 10+2

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

Vyučovací metody

Anotace

Marketing v tržní ekonomice. Vývoj marketingu jako podnikatelské filosofie. Marketingové prostředí. Kupní chování zákazníků. Výzkum trhu. Marketingový mix. Výrobek a výrobková politika. Cena a cenová politika. Distribuční cesty. Komunikační mix.

Povinná literatura:

TOMEK, J.:Marketing podniku, ALEKO, 1991 KITA, J.:Marketing odvětví, ES-EU Bratislava, 1992 VLČEK, R. a kol.:Management marketingu, inovací a kvality, VŠE Praha, 1992 KOTRBOVÁ, H.:Mezinárodní marketing, VŠE Praha, 1992

Doporučená literatura:

Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta

E-learning

Další požadavky na studenta

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.

Osnova předmětu

Osnova pro prezenční studium: Přednášky: 1. Pojem marketingu, jeho vznik, vývoj a význam pro podnik 2. Marketingový management 3. Marketingová strategie 4. Nástroje marketingu 5. “ 6. Public Relations 7. “ 8. Marketing průmyslového podniku - inovační proces - transfor. technologií 9. “ 10. Marketing v obchodě, službách a cestovním ruchu, agromarketing 11. “ 12. Marketing neziskových organizací 13. Regionální marketing 14. Mezinárodní marketing 15. “ Cvičení: 1. Uplatnění marketing. managementu v podniku 2. Organizace marketingu v podniku 3. Trh: segmentace trhu, parcelace a obsazení trhu, pozice na trhu, nejvyšší marketingové cíle 4. “ 5. Tvorba marketingové strategie, market. situační analýza, možnosti podniku pro strategické manévrování 6. “ 7. Cíle market. strategie, koncipování strategie, tvorba plánu, kontrola - hodnocení 8. “ 9. Základní market. strategie, market. strat. s metodou portfolio, kreativní strategie, rozvojové strategie, konkurenční strategie 10. “ 11. Příklad postupu při vytvoření nového trhu 12. Komponenty a parametry market. mixu, market. funkce 13. “ 14. Poslání vedoucího market. útvaru 15. Doporučení pro úspěšnou market. činnost podniku Osnova pro kombinované studium: Individuální práce studentů 1. Zpracování marketingové strategické situační analýzy - případová studie (á 10 h.)

Podmínky absolvování předmětu

Kombinovaná forma (platnost od: 1960/1961 letní semestr)
Název úlohyTyp úlohyMax. počet bodů
(akt. za podúlohy)
Min. počet bodů
Zápočet a zkouška Zápočet a zkouška 100 (100) 51
        Zápočet Zápočet 35 (35) 0
                Projekt Projekt 20  0
                Písemka Písemka 10  0
                Jiný typ úlohy Jiný typ úlohy 5  0
        Zkouška Zkouška 65 (65) 0
                Písemná zkouška Písemná zkouška 35  0
                Ústní zkouška Ústní zkouška 30  0
Rozsah povinné účasti:

Zobrazit historii

Výskyt ve studijních plánech

Akademický rokProgramObor/spec.Spec.ZaměřeníFormaJazyk výuky Konz. stř.RočníkZLTyp povinnosti
2005/2006 (M2301) Strojní inženýrství (2303T002) Strojírenská technologie K čeština Ostrava 6 povinně volitelný stu. plán
2005/2006 (M2301) Strojní inženýrství (2303T002) Strojírenská technologie P čeština Ostrava 5 volitelný odborný stu. plán
2004/2005 (M2301) Strojní inženýrství (2303T002) Strojírenská technologie K čeština Ostrava 6 povinně volitelný stu. plán
2004/2005 (M2301) Strojní inženýrství (2303T002) Strojírenská technologie P čeština Ostrava 5 volitelný odborný stu. plán
2003/2004 (M2301) Strojní inženýrství (2303T002) Strojírenská technologie K čeština Ostrava 6 povinně volitelný stu. plán
2003/2004 (M2301) Strojní inženýrství (2303T002) Strojírenská technologie P čeština Ostrava 5 volitelný odborný stu. plán
2002/2003 (M2301) Strojní inženýrství (2303T002) Strojírenská technologie K čeština Ostrava 6 volitelný odborný stu. plán
2002/2003 (M2301) Strojní inženýrství (2303T002) Strojírenská technologie P čeština Ostrava 5 volitelný odborný stu. plán

Výskyt ve speciálních blocích

Název blokuAkademický rokForma studiaJazyk výuky RočníkZLTyp blokuVlastník bloku