345-0310/01 – Základy marketingu (ZMk)
Garantující katedra | Katedra mechanické technologie | Kredity | 3 |
Garant předmětu | Ing. Libor Nečas, Ph.D. | Garant verze předmětu | Ing. Libor Nečas, Ph.D. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinně volitelný |
Ročník | 3 | Semestr | zimní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2002/2003 | Rok zrušení | 2011/2012 |
Určeno pro fakulty | FS | Určeno pro typy studia | bakalářské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
Cílem předmětu je získat orientaci v problematice a pochopit vazby na související učivo návazných předmětů. Míru naplnění daného cíle student prokáže v závěrečném testu a splněním úkolů pro absolvování předmětu.
Vyučovací metody
Přednášky
Individuální konzultace
Cvičení (v učebně)
Projekt
Ostatní aktivity
Anotace
Předmět se zaměřen na základní pojetí a kategorie moderního marketingu v podmínkách vyspělé tržní ekonomiky. Náplní předmětu je získání orientace v oboru marketing, jeho vzniku a vývoji, principech řízení a plánování marketingových činností, struktuře marketingového prostředí, chování zákazníků, výzkum trhu a systém nástrojů realizace marketingu ve firmě. Další skupina témat je zaměřena na soubor základních marketingových nástrojů (produkt, cena, distribuce a komunikace) a způsoby jejich používání.
Cílem předmětu je získat orientaci v problematice a pochopit vazby na související učivo návazných předmětů. Míru naplnění daného cíle student prokáže v závěrečném testu a splněním úkolů stanovených jako podmínka pro absolvování předmětu.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
[1] ZAMAZALOVÁ, M. - Marketing. 2., přeprac. a dopl. vyd. V Praze: C.H. Beck, 2010, 499 s.
[2] KOTLER, P. - Marketing. Praha: Grada, c2004, 855 s.
[3] KOTRBOVÁ, H. – Mezinárodní marketing, VŠE Praha, 1992
[4] VLČEK, R. A KOL. –Management marketingu, inovací a kvality, VŠE Praha, 1992
Další studijní materiály
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
E-learning
Další požadavky na studenta
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
Přednášky:
1. Úvod do předmětu – nástin obsahu a doporučení způsobu studia
2. Marketing v tržní ekonomice
3. Vývoj marketingu jako podnikatelské filosofie
4. Marketingové plánování a řízení
5. Marketingové makroprostředí
6. Marketingové mikroprostředí
7. Kupní chování zákazníků – spotřební chování
8. Kupní chování institucí
9. Výzkum trhu
10. Marketingový MIX
11. Výrobek a výrobková politika
12. Cena a cenová politika
13. Komunikace a komunikační politika
14. Mezinárodní marketing
15. Tvorba marketingového mixu pro mezinárodní trhy
Cvičení:
1. Úvod do předmětu, zápis studentů
2. Marketingové podnikatelské filozofie - historie
3. Marketingové prostředí
4. Analýza vnitřních a vnějších vlivů - investiční model GE
5. Rozdělení trhu
6. Test
7. Spotřební trh - profil zákazníků
8. Trh organizací, kupní rozhodování
9. MIS
10. Výzkum trhu, metody sběru dat
11. Marketingový MIX
12. Test, zadání programu
13. Zadání seminární práce a nástin postupu jejího zpracování
14. Rozbor optimálního řešení úkolu seminární práce
15. Hodnocení práce studenta v průběhu cvičení a udělování zápočtů
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky
Předmět neobsahuje žádné hodnocení.