345-0310/07 – Základy marketingu (ZMk)

Garantující katedraKatedra mechanické technologieKredity4
Garant předmětuIng. Libor Nečas, Ph.D.Garant verze předmětuIng. Libor Nečas, Ph.D.
Úroveň studiapregraduální nebo graduálníPovinnostpovinný
Ročník3Semestrletní
Jazyk výukyangličtina
Rok zavedení2019/2020Rok zrušení
Určeno pro fakultyFSUrčeno pro typy studiabakalářské
Výuku zajišťuje
Os. čís.JménoCvičícíPřednášející
NEC45 Ing. Libor Nečas, Ph.D.
SED095 Ing. Vladimíra Schindlerová, Ph.D.
Rozsah výuky pro formy studia
Forma studiaZp.zak.Rozsah
prezenční Klasifikovaný zápočet 2+2

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

Cílem předmětu je získat orientaci v problematice a pochopit vazby na související učivo návazných předmětů. Míru naplnění daného cíle student prokáže v závěrečném testu a splněním úkolů pro absolvování předmětu.

Vyučovací metody

Přednášky
Individuální konzultace
Cvičení (v učebně)
Projekt
Ostatní aktivity

Anotace

Předmět se zaměřen na základní pojetí a kategorie moderního marketingu v podmínkách vyspělé tržní ekonomiky. Náplní předmětu je získání orientace v oboru marketing, jeho vzniku a vývoji, principech řízení a plánování marketingových činností, struktuře marketingového prostředí, chování zákazníků, výzkum trhu a systém nástrojů realizace marketingu ve firmě. Další skupina témat je zaměřena na soubor základních marketingových nástrojů (produkt, cena, distribuce a komunikace) a způsoby jejich používání. Cílem předmětu je získat orientaci v problematice a pochopit vazby na související učivo návazných předmětů. Míru naplnění daného cíle student prokáže v závěrečném testu a splněním úkolů stanovených jako podmínka pro absolvování předmětu.

Povinná literatura:

[1] KOTLER, P. - Principles of marketing, Harlow: Pearson Education, 2014, 716 s. [2] BAINES, Paul, Chris FILL a Kelly PAGE. Marketing. 2nd ed. Oxford: Oxford University Press, 2011. ISBN 978-0-19-957961-7. [3] MCCARTHY, E. – Základy marketingu, Praha : Victoria publ. 1995, 511 s. [4] MAJARO, J. – Základy marketingu, Praha : Grada, 1996. 308 s. [5] NEČAS, L. – Základy marketingu, VŠB-TU Ostrava, 2012 [6] TOMEK, J. – Marketing podniku, ALEKO, 1991 [7] VYSEKALOVÁ, J. – Marketing, EDUKO Praha, 2016

Doporučená literatura:

[1] ZAMAZALOVÁ, M. - Marketing. 2., přeprac. a dopl. vyd. V Praze: C.H. Beck, 2010, 499 s. [2] KOTLER, P. - Marketing. Praha: Grada, c2004, 855 s. [3] KOTRBOVÁ, H. – Mezinárodní marketing, VŠE Praha, 1992 [4] VLČEK, R. A KOL. –Management marketingu, inovací a kvality, VŠE Praha, 1992

Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta

E-learning

Další požadavky na studenta

Aktivní účast ve cvičeních minimálně 80%.

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.

Osnova předmětu

Přednášky: 1. Úvod do předmětu – nástin obsahu a doporučení způsobu studia 2. Marketing v tržní ekonomice 3. Vývoj marketingu jako podnikatelské filosofie 4. Marketingové plánování a řízení 5. Marketingové makroprostředí 6. Marketingové mikroprostředí 7. Kupní chování zákazníků – spotřební chování 8. Kupní chování institucí 9. Výzkum trhu 10. Marketingový MIX 11. Výrobek a výrobková politika 12. Cena a cenová politika 13. Komunikace a komunikační politika 14. Mezinárodní marketing 15. Tvorba marketingového mixu pro mezinárodní trhy Cvičení: 1. Úvod do předmětu, zápis studentů 2. Marketingové podnikatelské filozofie - historie 3. Marketingové prostředí 4. Analýza vnitřních a vnějších vlivů - investiční model GE 5. Rozdělení trhu 6. Test 7. Spotřební trh - profil zákazníků 8. Trh organizací, kupní rozhodování 9. MIS 10. Výzkum trhu, metody sběru dat 11. Marketingový MIX 12. Test, zadání programu 13. Zadání seminární práce a nástin postupu jejího zpracování 14. Rozbor optimálního řešení úkolu seminární práce 15. Hodnocení práce studenta v průběhu cvičení a udělování zápočtů

Podmínky absolvování předmětu

Prezenční forma (platnost od: 2019/2020 zimní semestr)
Název úlohyTyp úlohyMax. počet bodů
(akt. za podúlohy)
Min. počet bodůMax. počet pokusů
Klasifikovaný zápočet Klasifikovaný zápočet 100  51 3
Rozsah povinné účasti: Aktivní účast na cvičeních min. 80 %.

Zobrazit historii

Podmínky absolvování předmětu a účast na cvičeních v rámci ISP: Účast na individuálních konzultacích, odevzdání semestrální práce, absolvování zápočtového testu.

Zobrazit historii

Výskyt ve studijních plánech

Akademický rokProgramObor/spec.Spec.ZaměřeníFormaJazyk výuky Konz. stř.RočníkZLTyp povinnosti
2024/2025 (B0715A270012) Strojírenství (S03) Průmyslové inženýrství P angličtina Ostrava 3 povinný stu. plán
2023/2024 (B0715A270012) Strojírenství (S03) Průmyslové inženýrství P angličtina Ostrava 3 povinný stu. plán
2022/2023 (B0715A270012) Strojírenství (S03) Průmyslové inženýrství P angličtina Ostrava 3 povinný stu. plán
2021/2022 (B0715A270012) Strojírenství (S03) Průmyslové inženýrství P angličtina Ostrava 3 povinný stu. plán
2020/2021 (B0715A270012) Strojírenství (S03) Průmyslové inženýrství P angličtina Ostrava 3 povinný stu. plán
2019/2020 (B0715A270012) Strojírenství (S03) Průmyslové inženýrství P angličtina Ostrava 3 povinný stu. plán

Výskyt ve speciálních blocích

Název blokuAkademický rokForma studiaJazyk výuky RočníkZLTyp blokuVlastník bloku

Hodnocení Výuky

Předmět neobsahuje žádné hodnocení.