345-0524/02 – Marketing (Mk)
Garantující katedra | Katedra mechanické technologie | Kredity | 2 |
Garant předmětu | Ing. Libor Nečas, Ph.D. | Garant verze předmětu | Ing. Libor Nečas, Ph.D. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | volitelný odborný |
Ročník | 2 | Semestr | letní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2004/2005 | Rok zrušení | 2009/2010 |
Určeno pro fakulty | FS | Určeno pro typy studia | navazující magisterské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
Cílem předmětu je získat orientaci v problematice a pochopit vazby na související učivo návazných předmětů. Míru naplnění daného cíle student prokáže v závěrečném testu a splněním úkolů pro absolvování předmětu.
Vyučovací metody
Přednášky
Individuální konzultace
Cvičení (v učebně)
Projekt
Ostatní aktivity
Anotace
Marketing v podmínkách průmyslové výroby – Tvorba a rozvoj marketingového
systému podniku – Segmentace jako základ cíleného marketingu - Marketingová
strategie - Marketingový mix /jeho popis a význam/ -Výrobek a výrobková
politika - Cena a cenová politika – Distribuce a distribuční cesty –
Komunikace
a komunikační mix
Povinná literatura:
[1] KOTLER, P. - Marketing management, Viktoria Puzblishing, Praha, 1992.
[2] TOMEK, J. A KOL. - H. Marketingová strategie podniku, 1992
[3] STEHLÍK , E. – Kapitoly ze základů marketingu. Management
[4] SVOBODOVÁ, H A KOL. –Marketingový výzkum, VŠB TU, Ostrava 1994
Doporučená literatura:
Další studijní materiály
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
E-learning
Další požadavky na studenta
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
Konzultace:
1. Pojem marketingu, jeho vznik, vývoj a význam pro podnik
2. Marketingový management
3. Marketingová strategie
4. Nástroje marketingu
5. “
6. Public Relations
7. “
8. Marketing průmyslového podniku - inovační proces - transfor. technologií
9. “
10. Marketing v obchodě, službách a cestovním ruchu, agromarketing
11. “
12. Marketing neziskových organizací
13. Regionální marketing
14. Mezinárodní marketing
15. “
Semináře:
1.-3. Zpracování marketingové strategické situační analýzy - případová studie
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky
Předmět neobsahuje žádné hodnocení.