345-0524/03 – Marketing (Mk)

Garantující katedraKatedra mechanické technologieKredity4
Garant předmětuIng. Libor Nečas, Ph.D.Garant verze předmětuIng. Libor Nečas, Ph.D.
Úroveň studiapregraduální nebo graduálníPovinnostpovinně volitelný
Ročník2Semestrletní
Jazyk výukyčeština
Rok zavedení2010/2011Rok zrušení2016/2017
Určeno pro fakultyFSUrčeno pro typy studianavazující magisterské
Výuku zajišťuje
Os. čís.JménoCvičícíPřednášející
NEC45 Ing. Libor Nečas, Ph.D.
Rozsah výuky pro formy studia
Forma studiaZp.zak.Rozsah
prezenční Klasifikovaný zápočet 2+2

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

Cílem předmětu je získat orientaci v problematice a pochopit vazby na související učivo návazných předmětů. Míru naplnění daného cíle student prokáže v závěrečném testu a splněním úkolů pro absolvování předmětu.

Vyučovací metody

Přednášky
Individuální konzultace
Cvičení (v učebně)
Projekt
Ostatní aktivity

Anotace

Marketing v podmínkách průmyslové výroby – Tvorba a rozvoj marketingového systému podniku – Segmentace jako základ cíleného marketingu - Marketingová strategie - Marketingový mix /jeho popis a význam/ -Výrobek a výrobková politika - Cena a cenová politika – Distribuce a distribuční cesty – Komunikace a komunikační mix

Povinná literatura:

[1] KOTLER, P. - Marketing management, Viktoria Puzblishing, Praha, 1992. [2] TOMEK, J. A KOL. - H. Marketingová strategie podniku, 1992 [3] STEHLÍK , E. – Kapitoly ze základů marketingu. Management [4] SVOBODOVÁ, H A KOL. –Marketingový výzkum, VŠB TU, Ostrava 1994

Doporučená literatura:

[1] ZAMAZALOVÁ, Marcela. Marketing. 2., přeprac. a dopl. vyd. V Praze: C.H. Beck, 2010, xxiv, 499 s. Beckovy ekonomické učebnice. ISBN 978-80-7400-115-4 [2] KOTLER, Philip. Marketing. Praha: Grada, c2004, 855 s. ISBN 978-802-4705-132

Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta

E-learning

http://vyuka.fs.vsb.cz/course/view.php?id=187

Další požadavky na studenta

Student je povinen prokázat minimálně 80% účast na hodinách cvičení.

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.

Osnova předmětu

Přednášky: 1. Obecný přehled marketingu 2. Marketing a trh 3. Marketing jako podnikatelská filosofie a historický vývoj marketingu 4. Charakteristika marketingového makroprostředí 5. Charakteristika marketingového mikroprostředí 6. Chování zákazníků na spotřebitelském trhu 7. Kupní chování institucí 8. Marketingový výzkum trhu 9. Marketingový MIX 10. Výrobek a výrobková politika, výrobkové a sortimentní analýzy 11. Cena a cenová politika, rozhodování o cenách, cenové strategie 12. Distribuční cesty 13. Komunikační politika, komunikační program 14. Tvorba marketingového programu - MIXu Cvičení: 1. Marketingové vztahy 2. Marketing malé, střední a velké firmy 3. Marketing malé, střední a velké firmy 4. Marketing malé, střední a velké firmy 5. Analýza makroprostředí 6. Analýza mikroprostředí 7. Marketingový výzkum 8. Test I 9. Analýza životního cyklu výrobku 10. Analýza BCG 11. Hoferova analýza 12. Analýza ABC 13. Test II 14. Závěrečné hodnocení

Podmínky absolvování předmětu

Podmínky absolvování jsou definovány pouze pro konkrétní verzi předmětu a formu studia

Výskyt ve studijních plánech

Akademický rokProgramObor/spec.Spec.ZaměřeníFormaJazyk výuky Konz. stř.RočníkZLTyp povinnosti
2016/2017 (N2301) Strojní inženýrství (2303T002) Strojírenská technologie (10) Technologický management P čeština Ostrava 2 povinně volitelný stu. plán
2015/2016 (N2301) Strojní inženýrství (2303T002) Strojírenská technologie (10) Technologický management P čeština Ostrava 2 povinně volitelný stu. plán
2014/2015 (N2301) Strojní inženýrství (2303T002) Strojírenská technologie (10) Technologický management P čeština Ostrava 2 povinně volitelný stu. plán
2013/2014 (N2301) Strojní inženýrství (2303T002) Strojírenská technologie (10) Technologický management P čeština Ostrava 2 povinně volitelný stu. plán
2012/2013 (N2301) Strojní inženýrství (2303T002) Strojírenská technologie (10) Technologický management P čeština Ostrava 2 povinně volitelný stu. plán
2011/2012 (N2301) Strojní inženýrství (2303T002) Strojírenská technologie (10) Technologický management P čeština Ostrava 2 povinně volitelný stu. plán
2010/2011 (N2301) Strojní inženýrství (2303T002) Strojírenská technologie (10) Technologický management P čeština Ostrava 2 povinně volitelný stu. plán

Výskyt ve speciálních blocích

Název blokuAkademický rokForma studiaJazyk výuky RočníkZLTyp blokuVlastník bloku

Hodnocení Výuky

Předmět neobsahuje žádné hodnocení.