345-0524/04 – Marketing (Mk)
Garantující katedra | Katedra mechanické technologie | Kredity | 4 |
Garant předmětu | Ing. Libor Nečas, Ph.D. | Garant verze předmětu | Ing. Libor Nečas, Ph.D. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinně volitelný |
Ročník | 2 | Semestr | letní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2010/2011 | Rok zrušení | 2016/2017 |
Určeno pro fakulty | FS | Určeno pro typy studia | navazující magisterské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
Cílem předmětu je získat orientaci v problematice a pochopit vazby na související učivo návazných předmětů. Míru naplnění daného cíle student prokáže v závěrečném testu a splněním úkolů pro absolvování předmětu.
Vyučovací metody
Přednášky
Individuální konzultace
Cvičení (v učebně)
Projekt
Ostatní aktivity
Anotace
Marketing v podmínkách průmyslové výroby – Tvorba a rozvoj marketingového
systému podniku – Segmentace jako základ cíleného marketingu - Marketingová
strategie - Marketingový mix /jeho popis a význam/ -Výrobek a výrobková
politika - Cena a cenová politika – Distribuce a distribuční cesty –
Komunikace
a komunikační mix
Povinná literatura:
[1] KOTLER, P. - Marketing management, Viktoria Puzblishing, Praha, 1992.
[2] TOMEK, J. A KOL. - H. Marketingová strategie podniku, 1992
[3] STEHLÍK , E. – Kapitoly ze základů marketingu. Management
[4] SVOBODOVÁ, H A KOL. –Marketingový výzkum, VŠB TU, Ostrava 1994
Doporučená literatura:
Další studijní materiály
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
E-learning
Další požadavky na studenta
Student je povinen prokázat minimálně 80% účast na hodinách cvičení.
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
Přednášky:
1. Obecný přehled marketingu
2. Marketing a trh
3. Marketing jako podnikatelská filosofie a historický vývoj marketingu
4. Charakteristika marketingového makroprostředí
5. Charakteristika marketingového mikroprostředí
6. Chování zákazníků na spotřebitelském trhu
7. Kupní chování institucí
8. Marketingový výzkum trhu
9. Marketingový MIX
10. Výrobek a výrobková politika, výrobkové a sortimentní analýzy
11. Cena a cenová politika, rozhodování o cenách, cenové strategie
12. Distribuční cesty
13. Komunikační politika, komunikační program
14. Tvorba marketingového programu - MIXu
Cvičení:
1. Marketingové vztahy
2. Marketing malé, střední a velké firmy
3. Marketing malé, střední a velké firmy
4. Marketing malé, střední a velké firmy
5. Analýza makroprostředí
6. Analýza mikroprostředí
7. Marketingový výzkum
8. Test I
9. Analýza životního cyklu výrobku
10. Analýza BCG
11. Hoferova analýza
12. Analýza ABC
13. Test II
14. Závěrečné hodnocení
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky