345-0731/01 – Základy marketingu (ZM)

Garantující katedraKatedra mechanické technologieKredity4
Garant předmětuFiktivní UživatelGarant verze předmětudoc. Ing. Josef Novák, CSc.
Úroveň studiapregraduální nebo graduálníPovinnostpovinný
Ročník3Semestrzimní
Jazyk výukyčeština
Rok zavedení1990/1991Rok zrušení2004/2005
Určeno pro fakultyFSUrčeno pro typy studiabakalářské
Výuku zajišťuje
Os. čís.JménoCvičícíPřednášející
KOC70 Ing. Petra Kočiščáková, Ph.D.
NEC45 Ing. Libor Nečas, Ph.D.
Rozsah výuky pro formy studia
Forma studiaZp.zak.Rozsah
prezenční Zápočet a zkouška 2+2
kombinovaná Zápočet a zkouška 14+12

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

Vyučovací metody

Anotace

Pojetí a základní kategorie moderního marketingu v podmínkách vyspělé tržní ekonomiky. Náplní předmětu je základní orientace v oboru marketing, jeho vzniku a vývoji, principech řízení a plánování mark. činností, struktuře mark. prostředí, chování zákazníků, výzkum trhu a systém nástrojů realizace marketingu ve firmě.

Povinná literatura:

[1] MCCARTHY, E. – Základy marketingu, Praha : Victoria publ. 1995, 511 s., ISBN 80-85605-29-5 [2] MAJARO, J. – Základy marketingu, Praha : Grada, 1996 . 308 s., ISBN 80- 7169-297-2 [3] TOMEK, J. – Marketing podniku, ALEKO, 1991 [4] KITA, J. – Marketing odvětví, ES-EU Bratislava, 1992 [5] KOTRBOVÁ, H. – Mezinárodní marketing, VŠE Praha, 1992 [6] VLČEK, R. A KOL. –Management marketingu, inovací a kvality , VŠE Praha, 1992

Doporučená literatura:

Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta

E-learning

Další požadavky na studenta

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.

Osnova předmětu

PŘEDNÁŠKY 1 Úvod do předmětu – nástin obsahu a doporučení způsobu studia 2 Marketing v tržní ekonomice 3 Vývoj marketingu jako podnikatelské filosofie 4 Marketingové plánování a řízení 5 Marketingové makroprostředí 6 Marketingové mikroprostředí 7 Kupní chování zákazníků – spotřební chování 8 Kupní chování institucí 9 Výzkum trhu 10 Marketingový MIX 11 Výrobek a výrobková politika 12 Cena a cenová politika 13 Komunikace a komunikační politika 14 Mezinárodní marketing 15 Tvorba marketingového mixu pro mezinárodní trhy CVIČENÍ 1 Úvod do předmětu, zápis studentů 2 Marketingové podnikatelské filozofie - historie 3 Marketingové prostředí 4 Analýza vnitřních a vnějších vlivů - investiční model GE 5 Rozdělení trhu 6 Test 7 Spotřební trh - profil zákazníků 8 Trh organizací, kupní rozhodování 9 MIS 10 Výzkum trhu, metody sběru dat 11 Marketingový MIX 12 Test, zadání programu 13 Zadání seminární práce a nástin postupu jejího zpracování 14 Rozbor optimálního řešení úkolu seminární práce 15 Hodnocení práce studenta v průběhu cvičení a udělování zápočtů

Podmínky absolvování předmětu

Prezenční forma (platnost od: 1960/1961 letní semestr)
Název úlohyTyp úlohyMax. počet bodů
(akt. za podúlohy)
Min. počet bodůMax. počet pokusů
Zápočet a zkouška Zápočet a zkouška 100 (145) 51 3
        Zkouška Zkouška 100  0 3
        Zápočet Zápočet 45  0 3
Rozsah povinné účasti:

Zobrazit historii

Podmínky absolvování předmětu a účast na cvičeních v rámci ISP:

Zobrazit historii

Výskyt ve studijních plánech

Akademický rokProgramObor/spec.Spec.ZaměřeníFormaJazyk výuky Konz. stř.RočníkZLTyp povinnosti
2003/2004 (B2341) Strojírenství (2303R002) Strojírenská technologie (10) Technologický management K čeština Ostrava 4 povinný stu. plán
2002/2003 (B2341) Strojírenství (2303R002) Strojírenská technologie (10) Technologický management K čeština Ostrava 4 povinný stu. plán
2002/2003 (B2341) Strojírenství (2303R002) Strojírenská technologie (10) Technologický management P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2001/2002 (B2341) Strojírenství (2303R002) Strojírenská technologie (10) Technologický management K čeština Ostrava 4 povinný stu. plán
2001/2002 (B2341) Strojírenství (2303R002) Strojírenská technologie (10) Technologický management P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2000/2001 (B2341) Strojírenství (2303R002) Strojírenská technologie (10) Technologický management K čeština Ostrava 4 povinný stu. plán
2000/2001 (B2341) Strojírenství (2303R002) Strojírenská technologie (10) Technologický management P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán

Výskyt ve speciálních blocích

Název blokuAkademický rokForma studiaJazyk výuky RočníkZLTyp blokuVlastník bloku

Hodnocení Výuky

Předmět neobsahuje žádné hodnocení.