345-0732/01 – Marketing (Mk)

Garantující katedraKatedra mechanické technologieKredity3
Garant předmětuFiktivní UživatelGarant verze předmětudoc. Ing. Miloslav Konečný, CSc.
Úroveň studiapregraduální nebo graduálníPovinnostpovinný
Ročník3Semestrzimní
Jazyk výukyčeština
Rok zavedení1990/1991Rok zrušení2004/2005
Určeno pro fakultyFSUrčeno pro typy studiabakalářské
Výuku zajišťuje
Os. čís.JménoCvičícíPřednášející
KOC70 Ing. Petra Kočiščáková, Ph.D.
NEC45 Ing. Libor Nečas, Ph.D.
Rozsah výuky pro formy studia
Forma studiaZp.zak.Rozsah
prezenční Klasifikovaný zápočet 2+1
kombinovaná Klasifikovaný zápočet 12+0

Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi

Vyučovací metody

Anotace

Marketing v tržní ekonomice. Vývoj marketingu jako podnikatelské filosofie. Marketingové prostředí. Kupní chování zákazníků. Výzkum trhu. Marketingový mix. Výrobek a výrobková politika. Cena a cenová politika. Distribuční cesty. Komunikační mix.

Povinná literatura:

1.KOTLER, P. - Marketing management, Viktoria Puzblishing, Praha, 1992. 2.TOMEK, J. A KOL. - H. Marketingová strategie podniku, 1992 3.STEHLÍK , E. – Kapitoly ze základů marketingu. Management 4.SVOBODOVÁ, H A KOL. –Marketingový výzkum, VŠB TU, Ostrava 1994

Doporučená literatura:

Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta

E-learning

Další požadavky na studenta

Prerekvizity

Předmět nemá žádné prerekvizity.

Korekvizity

Předmět nemá žádné korekvizity.

Osnova předmětu

Přednášky pro prezenční studium: Přednášky: 1. Pojem marketingu, jeho vznik, vývoj a význam pro podnik 2. Marketingový management 3. Marketingová strategie 4. Nástroje marketingu 5. “ 6. Public Relations 7. “ 8. Marketing průmyslového podniku - inovační proces - transfor. technologií 9. “ 10. Marketing v obchodě, službách a cestovním ruchu, agromarketing 11. “ 12. Marketing neziskových organizací 13. Regionální marketing 14. Mezinárodní marketing 15. “ Cvičení pro prezenční studium: 1. Uplatnění marketing. managementu v podniku 2. Organizace marketingu v podniku 3. Trh: segmentace trhu, parcelace a obsazení trhu, pozice na trhu, nejvyšší marketingové cíle 4. “ 5. Tvorba marketingové strategie, market. situační analýza, možnosti podniku pro strategické manévrování 6. “ 7. Cíle market. strategie, koncipování strategie, tvorba plánu, kontrola - hodnocení 8. “ 9. Základní market. strategie, market. strat. s metodou portfolio, kreativní strategie, rozvojové strategie, konkurenční strategie 10. “ 11. Příklad postupu při vytvoření nového trhu 12. Komponenty a parametry market. mixu, market. funkce 13. “ 14. Poslání vedoucího market. útvaru 15. Doporučení pro úspěšnou market. činnost podniku Přednášky pro kombinované studium: 1. Pojem marketingu, jeho vznik, vývoj a význam pro podnik 2. Marketingový management 3. Marketingová strategie 4. Nástroje marketingu 5. “ 6. Public Relations 7. “ 8. Marketing průmyslového podniku - inovační proces - transfor. technologií 9. “ 10. Marketing v obchodě, službách a cestovním ruchu, agromarketing 11. “ 12. “

Podmínky absolvování předmětu

Kombinovaná forma (platnost od: 1960/1961 letní semestr)
Název úlohyTyp úlohyMax. počet bodů
(akt. za podúlohy)
Min. počet bodůMax. počet pokusů
Klasifikovaný zápočet Klasifikovaný zápočet 100 (100) 0 3
        Úloha Jiný typ úlohy 100  0
Rozsah povinné účasti:

Zobrazit historii

Podmínky absolvování předmětu a účast na cvičeních v rámci ISP:

Zobrazit historii

Výskyt ve studijních plánech

Akademický rokProgramObor/spec.Spec.ZaměřeníFormaJazyk výuky Konz. stř.RočníkZLTyp povinnosti
2002/2003 (B2341) Strojírenství (3907R005) Provoz, ekonomika a management v energetice P čeština Ostrava 3 povinně volitelný stu. plán
2002/2003 (B2341) Strojírenství (3707R001) Ekonomika a provoz dopravy K čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2002/2003 (B2341) Strojírenství (3707R001) Ekonomika a provoz dopravy P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2001/2002 (B2341) Strojírenství (3907R005) Provoz, ekonomika a management v energetice P čeština Ostrava 3 povinně volitelný stu. plán
2001/2002 (B2341) Strojírenství (3707R001) Ekonomika a provoz dopravy K čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2001/2002 (B2341) Strojírenství (3707R001) Ekonomika a provoz dopravy P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2000/2001 (B2341) Strojírenství (3707R001) Ekonomika a provoz dopravy K čeština Ostrava 3 povinný stu. plán
2000/2001 (B2341) Strojírenství (3707R001) Ekonomika a provoz dopravy P čeština Ostrava 3 povinný stu. plán

Výskyt ve speciálních blocích

Název blokuAkademický rokForma studiaJazyk výuky RočníkZLTyp blokuVlastník bloku

Hodnocení Výuky

Předmět neobsahuje žádné hodnocení.