346-0310/04 – Fundamentals of Mechanical Engineering Technology II (ZSTII)
Gurantor department | Department of Machining, Assembly and Engineering Metrology | Credits | 2 |
Subject guarantor | prof. Ing. Robert Čep, Ph.D. | Subject version guarantor | prof. Ing. Robert Čep, Ph.D. |
Study level | undergraduate or graduate | | |
| | Study language | Czech |
Year of introduction | 2008/2009 | Year of cancellation | 2011/2012 |
Intended for the faculties | FS | Intended for study types | Bachelor |
Subject aims expressed by acquired skills and competences
Při absolvování tohoto předmětu se seznámíte se základními obraběčskými operacemi (soustružení, frézování, vrtání, ruční) a naučíte se používat základní dílenská měřidla.
Teaching methods
Summary
Tento předmět obsahuje ucelenou část o technologiích obrábění a základů měření
(metrologie). Probírá základní pojmy obrábění z obráběcích operací –
soustružení, frézování, vrtání, hoblování, obrážení, broušení a zejména ruční
obrábění. Dále pak seznamuje studenty se základy měření délek, průměrů
(vnitřních a vnějších) a úhlů na nejpoužívanějších dílenských měřidlech.
Součástí je aktivní účast v laboratořích a praktické ověření znalostí na
soustruhu, frézce a při ručním obrábění zadané součásti a proměření zadané
součásti, včetně jejích zakreslení na výrobní výkres.
Compulsory literature:
Recommended literature:
Way of continuous check of knowledge in the course of semester
E-learning
Other requirements
Prerequisities
Subject has no prerequisities.
Co-requisities
Subject has no co-requisities.
Subject syllabus:
Pro úspěšné vykonání předmětu je nutné vypracovat rešerši dle zadání pedagoga
v rozsahu cca 10-15 stran A4, která bude zadána na prvním soustředění. Obsah a
témata jsou dány náplní předmětu, tedy základní technologie obrábění a
metrologie. Součástí soustředění je návštěva laboratoří katedry s praktickými
ukázkami soustružení a frézování a exkurze po ostatních obráběcích operacích.
Conditions for subject completion
Occurrence in study plans
Occurrence in special blocks
Assessment of instruction