352-0530/04 – Speciální programovací techniky (SPT)
Garantující katedra | Katedra automatizační techniky a řízení | Kredity | 4 |
Garant předmětu | Ing. Jiří Kulhánek, Ph.D. | Garant verze předmětu | Ing. Jiří Kulhánek, Ph.D. |
Úroveň studia | pregraduální nebo graduální | Povinnost | povinně volitelný |
Ročník | 2 | Semestr | zimní |
| | Jazyk výuky | čeština |
Rok zavedení | 2013/2014 | Rok zrušení | |
Určeno pro fakulty | FS | Určeno pro typy studia | navazující magisterské |
Cíle předmětu vyjádřené dosaženými dovednostmi a kompetencemi
Hlavním cílem předmětu je seznámit studenty se základy rozpoznávání obrazu. Vyučovaným prostředím je především NI VisionBuilder a částečně NI LabView.
Vyučovací metody
Přednášky
Cvičení (v učebně)
Projekt
Anotace
Předmět Speciální programovací techniky je specializovaný předmět zabývající se metodami pro rozpoznávání obrazu používanými v technické praxi, především v návaznosti na automatizaci strojírenských procesů. V předmětu studenti získají obecné znalosti ze zpracování obrazu a konkrétní postupy realizací v prostředí NI VisionBuilder.
Povinná literatura:
Doporučená literatura:
Další studijní materiály
Forma způsobu ověření studijních výsledků a další požadavky na studenta
Průběžná kontrola je realizována odevzdáním aktuální verze kódu programu který se probíral na cvičení - každé cvičení.
E-learning
Další požadavky na studenta
Základní znalost programování (nejlépe v jazycích C nebo PASCAL)
Prerekvizity
Předmět nemá žádné prerekvizity.
Korekvizity
Předmět nemá žádné korekvizity.
Osnova předmětu
1. Principy OOP, zapouzdření, přetížené funkce
2. Konstruktory a destruktory, inicializace objektů hodnotou
3. Dědičnost, volání konstruktorů předka, přepisování metod v potomcích.
4. Polymorfizmus, virtuální funkce.
5. Zpracování chybových stavů, mechanizmus výjimek.
6. Operátory, numerické operátory a jejich přetěžování.
7. Operátory nenumerické operátory a jejich přetěžování.
8. Dynamická alokace paměti a problematika operátoru = a copy konstruktoru.
9. Kompilace, linkování vícesouborových projektů. Tvorba a použití DLL knihoven.
10. Tvorba, registrace a použití COM komponent pomocí ATL knihovny.
11. Tvorba COM komponent v režimu inprocess a outofprocess serverů, použití Automation rozhraní.
12. Tvorba registrace a použití ActiveX komponent pomocí ATL knihovny.
13. Integrace vytovřených ActiveX komponent do programů třetích stran (IE, Intouch).
Podmínky absolvování předmětu
Výskyt ve studijních plánech
Výskyt ve speciálních blocích
Hodnocení Výuky