354-0515/01 – Reliability, Diagnostics and Quality (SDJ)
Gurantor department | Department of Robotics | Credits | 3 |
Subject guarantor | Ing. Jan Burkovič, Ph.D. | Subject version guarantor | Ing. Jan Burkovič, Ph.D. |
Study level | undergraduate or graduate | Requirement | Choice-compulsory |
Year | 1 | Semester | winter |
| | Study language | Czech |
Year of introduction | 2004/2005 | Year of cancellation | 2010/2011 |
Intended for the faculties | FS | Intended for study types | Master |
Subject aims expressed by acquired skills and competences
Analyzovat spolehlivost stávajícího stav výrobního zařízení jeho, možnosti diagnostiky a jeho jakost. Odhadnout budoucí vývoj sledovaného zařízení. Rozdělit a klasifikovat provozní vlivy na na spolehlivost zařízení. Identifikovat způsoby a možnosti vzniku poruchy. Testovat skutečný stav spolehlivosti strojního zařízení. Ilustrovat naměřené hodnoty. Porovnat výsledky měření a diagnostiky zařízení.
Teaching methods
Summary
V předmětu se posluchači seznámí se základními pojmy ze spolehlivosti, diagnostiky a jakosti. S významem technické diagnostiky a jejím vlivu na provozní spolehlivost robotizovaného výrobního zařízení a na provádění údržby.
Seznámí se s teorii technické diagnostiky a využitím diagnostiky pro řešení optimální údržby a zvyšování spolehlivosti a životnosti automatizovaného strojního zařízení a PRaM. Používané metody v diagnostice, faktory ovlivňující spolehlivost, modely spolehlivosti výrobků, matematické teorie spolehlivosti apod. Hodnocení jakosti výrobků. Normy ISO 9001 a další, vliv jakosti na spolehlivost výrobních celků. Prokazování shody se zvoleným modelem. Zkoušení, přejímky, měření a další praktiky při sledování jakosti.
Compulsory literature:
Recommended literature:
[1] Normy ISO 9000 a další
[2] Internet: www.stránky podle zaměření samostatné práce.
Way of continuous check of knowledge in the course of semester
E-learning
Other requirements
Prerequisities
Subject has no prerequisities.
Co-requisities
Subject has no co-requisities.
Subject syllabus:
Týden Náplň přednášek a cvičení
1. Základní pojmy z oborů spolehlivost, diagnostika, jakost.
Cvičení: Úvod , seznámení s požadavky a procvičení základních pojmů.
2. Význam technické diagnostiky a její vliv na provozní spolehlivost
automatizovaného výrobního zařízení a na provádění údržby.
Cvičení: Rozbor problematiky a stanovení úkolu cvičení a semestrální práce.
3. Teorie technické diagnostiky. Mechanické kmitání. Kepstrální analýza.
Zkoušení konstrukce strojů a PR.
Cvičení: Provozní tvary kmitů
4. Využití diagnostiky pro řešení optimální údržby a zvyšování spolehlivosti a
životnosti automatizovaného strojního zařízení a PRaM.
Cvičení: Používané metody v diagnostice. Faktory ovlivňující spolehlivost.
5. Model spolehlivosti výrobku. Matematické teorie spolehlivosti.
Cvičení: Pravděpodobnostní charakteristika vzniku poruch.
6. Praktické využití diagnostiky v údržbě strojního zařízení, PR,
manipulačního zařízení a řídících systémů.
Cvičení: Příklady využití diagnostiky.
7. Teorie údržby. Charakteristika údržby automatizovaných systémů a zařízení.
Cvičení: Aplikace teoretických poznatků v praxi
8. Systémy řízení údržby, charakteristika a popis. Zavádění metod údržby.
Cvičení: Aplikace poznatků v praxi
9. Zásady pro provoz automatizovaných systémů, diagnostika jejich technického
stavu.
Cvičení: Příklady využití diagnostiky ve skutečných podmínkách.
10. Charakteristické provozní parametry robotů a automatizovaných zařízení.
Cvičení: Test znalostí.
11. Hodnocení jakosti výrobku. Jakost výrobků.
Cvičení: Hlavní cíle a odpovědnost za jakost. Aspekty jakosti.
12. Vliv jakosti na spolehlivost výrobních celků. Normy ISO 9001 a další.
Cvičení: Použití mezinárodních norem vztahujících se k jakosti.
13. Soustava procesů v organizaci. Systém jakosti ve vztahu k soustavě procesů.
Cvičení: Volba modelu. Prokazování shody se zvoleným modelem.
14. Hodnocení systému jakosti.
Cvičení: Úlohy a smysl dokumentace. Test. Zkoušení, přejímky, měření a další
informace
15. Podmínky uplatňování systémů jakosti.
Cvičení: Obhajoba semestrální práce. Hodnocení předmětu a znalostí.
Zápočty.
Conditions for subject completion
Occurrence in study plans
Occurrence in special blocks
Assessment of instruction
Předmět neobsahuje žádné hodnocení.